Overheid

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Govt stat imageOverheidsinstellingen streven ernaar voorbeeldige publieke diensten te bieden aan zowel ondernemingen als burgers. De sector staat voor grote uitdagingen: van het veranderende economische klimaat tot de druk om bedrijfsprocessen te stroomlijnen. De focus ligt op ‘meer doen met minder’.

Er wordt van organisaties verwacht dat zij de kwaliteit van de dienstverlening aan burgers verbeteren, de manier waarop ambtenaren werken transformeren, administratieve operationele efficiëntie verhogen en tegelijk een goede en efficiënte openbare dienstverlening bieden.

Het overwinnen van deze uitdagingen wordt rijkelijk beloond. De Europese Commissie schat dat de gegevens uit Europa’s publieke sector alleen al gebruikt kunnen worden om een economische groei van ongeveerd 40 miljard euro per jaar te realiseren. Om van deze kans te kunnen profiteren, helpt de invoering van een heldere documentstrategie ambtenaren om de enorme volumes van fysieke en digitale gegevens te beheren2

1Europese Commissie, Open Data: An Engine for innovation, growth, and transparent governance, December 2011.
2Coleman Parkes Research, http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/anewperspective/

Ricoh’s bewezen pakket van document- en dataoplossingen helpen overheidsinstellingen deze lastige puzzel op te lossen om verandering teweeg te brengen.

Ricoh’s oplossingen zijn gebaseerd op een geïntegreerd aanbod van op maat gemaakte technologische services en oplossingen om overheidsinstellingen te helpen. Deze proces- en infrastructuuroptimalisatie bevat: 

  • consultancyservices 

  • technologische oplossingen

  • outsourcing

Ricoh heeft overheidsinstellingen in Europa geholpen om ‘meer te doen met minder’ om de specifieke uitdagingen van deze doelgroep aan te pakken. Enkele voorbeelden:

  • De Dienst Belastingen Gemeente Amsterdam (DBGA) heeft het jaarlijkse aanmaken, afdrukken en verzenden van 1,7 miljoen belastingaangiften aan een Ricoh Service Centre uitbesteed. Dit leidde tot een toename van efficiency voor de afdeling evenals een kostenbesparing 
  •  Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), een succesvolle openbare vennootschap met een goede reputatie die passagiers- en vrachtvervoer over het spoor in Catalonië, Spanje, uitvoert, heeft het beheer van haar vervoerskaarten aan Ricoh heeft uitbesteed. Doordat Ricoh jaarlijks meer dan 80.000 aanvragen voor het bedrijf verwerkt, is de wachttijd met 50% verkort waardoor de klanttevredenheid steeg

Om te leren hoe Ricoh bedrijfsefficiëntie heeft verbeterd en kosten heeft verlaagd voor organisaties in de publieke en private sector bekijkt u de pagina met onze casestudy's.

Naar begin

Wilt u meer informatie?
Neem contact met ons op via het contactformulier

Naar begin

Overige

  • Casestudies van klanten

    Kom meer te weten over Ricoh's oplossingen voor klanten door onze casestudies te lezen.

  • Thought Leadership

    Vind onderzoek en discussies over het oplossen van de puzzel m.b.t. de prioriteit van documenten binnen uw sector.

  • Production Printing

    Bedrijven in heel Europa maken gebruik van de omvang, uitgebreide ondersteuning en uitstekende serviceniveaus van Ricoh's om hun onderneming met vertrouwen te laten groeien.

  • Ons merk

    imagine. change. Ricoh verandert haar zakelijke activiteiten door verbeelding, duidelijkheid en visie.

 

Sectoren

Lees ook

Casestudies van klanten

De toekomstige CIO van de publieke sector

The Public Sector CIO of Tomorrow

Europese managers hebben de belangrijkste kenmerken gedefinieerd die de toekomstige CIO van de publieke sector nodig heeft