Vijf richtlijnen. Eén richting voor CIO's

Ricoh steekt CIO’s de helpende hand toe bij het optimaal benutten van informatiekapitaal.

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Onderzoek van marketingbedrijf IDC, toont aan dat overal in Europa(1) CIO's de noodzaak zien om informatie en documenten doeltreffender te beheren door bedrijfsstructuren heen. Voor veel CIO’s is echter nog onduidelijk hoe ze dit denken te gaan bereiken. Veel managers zijn zich nauwelijk bewust van de kansen en het besparingspotentieel van een managed documentstrategie. Veel kosten zijn namelijk niet of nauwelijks zichtbaar als gevolg van gefragmenteerde verspreiding binnen organisaties.

IDC voorspelt dat in 2020 de hoeveelheid digitale informatie met een factor 30 zal zijn toegenomen, terwijl wereldwijd het aantal IT-professionals slechts met een factor 1,4 zal zijn toegenomen (2). Daarnaast stelt IDC dat een organisatie met 1000 kenniswerkers jaarlijks gemiddeld 6 miljoen dollar verliest doordat werknemers informatie moeten zoeken, opnieuw moeten aanmaken en herindelen(3).

Beheer van bedrijfsinformatie

De focusgroepen uit het IDC onderzoek onderzochten de meest doeltreffende manieren om bedrijfsinformatie te transformeren tot een waardevolle troef voor het bedrijf. Het centraliseren van documentbeheer werd vermeld samen met de noodzaak om de voordelen van Managed Document Services te maximaliseren. Het blijkt topprioriteit voor CIO’s om ervoor te zorgen dat hun organisatie klaar is om de nieuwe uitdagingen aan te gaan. Uit de resultaten van het onderzoek stelde Ricoh dan ook vijf richtlijnen op om CIO's te helpen om een start te maken met het beheer van de informatiestromen binnen hun organisatie.

 
De vijf richtlijnen van Ricoh voor de CIO

  1. Blijf focussen op mensen en analyseer het gedrag van eindgebruikers om onderbouwde technologische beslissingen te nemen.

  2. Beheer op een doeltreffende manier het veranderproces zodat investeringen beschermd zijn en maximaal gebruikt worden.

  3. Focus op optimalisatie van documentprocessen om de beste return on investment te garanderen én spreek de taal van de Chief Financial Officer.

  4. Werk met leveranciers die continue ondersteuning bieden en niet alleen oplossingen implementeren en vertrekken. Bouw echte partnerships op met leveranciers. Dat wil zeggen juiste zakelijke relaties met een visie op de organisatie voor de lange termijn.

  5. Implementeer de juiste technologie uit best practices. Deze technologie moet krachtig én veilig zijn. Innovaties moeten vanuit klantperspectief gedreven worden.

Download onze whitepapers voor meer informatie:

Managing Documents for Success in the New Business Information Paradigm

Managed Print and Document Services for Controlling Today's and Tomorrow’s Information Costs

Contact us: mds@ricoh-europe.com

Footnotes:

  1. De groepen bestonden uit meer dan 250 CIO's uit 9 Europese markten. Ze bespraken de uitdagingen, waarmee CIO's mee geconfronteerd worden, met betrekking tot het beheer van de steeds grotere informatiehoeveelheid in een bedrijf. De Europese markten waren Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk/Ierland. Het onderzoek werd uitgevoerd in oktober 2010.

  2. The Digital Universe Decade – Are You Ready? Mei 2010. En IDC iView gesponsord door EMC.

  3. Bron IDC: Hidden Costs of Information: A Progress Report, IDC#217936, 2009. 
     

Naar begin