Contracten beheren

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Contact

Cases

Whitepapers

Inspiratie

  • Bezoek WerkTrends.nl  

    Tips, trends en adviezen
    binnen een wereld waar de
    combinatie van werken en
    leven dagelijks verandert.

Contractbeheer: beheren en bewaken van alle contracten Wilt u ook alle aspecten van contracten met leveranciers en afnemers beheren en bewaken? Wilt u een oplossing die uw contracten en contractwijzigingen eenduidig vastgelegd, beheerd en bewaakt? Een partner die zorgt voor het beheer van contracten zodat u zich volledig kunt richten op het sluiten van contracten?

Om antwoord te geven op deze vragen hebben wij  Easy Contracts voor middelgrote ondernemingen (vanaf zo'n 150 werknemers en meer) ontwikkeld. Waar een ERP systeem logistieke processen bewaakt en een CRM systeem in relatiebeheer voorziet, beheert Easy Contracts uw contractmanagement. Zo geeft het systeem bijvoorbeeld een melding als termijndata aflopen en is er een koppeling met het inkoopsysteem waardoor prijsafspraken en inkoopkortingen geborgd worden.

Dit kunt u van Easy Contracts verwachten

  • Beschikbaarheid contractgegevens op het juiste moment voor de juiste persoon

  • Accuraat beheer van wet- en regelgeving

  • Eenduidige vastlegging condities en metagegevens van contracten

  • Managementrapportages

  • Inzicht in de prestaties van uw leveranciers

  • Inzicht in verlooptermijnen contracten

  • Snelle impact- en risicoanalyse van wijzigingen op bestaande situatie

  • Eenvoudige implementatie

  • Vaste prijs afhankelijk van aantal gebruikers

Monitoren, sturen en bijstellen van de leveranciersrelatie wordt makkelijk met Easy Contracts van Ricoh.

Contracten beheren

De vele voordelen van Contractmanagement met Easy Contracts

  • Nooit meer foutieve of onterechte betalingen voor verlopen contracten

  • Geen financiële verrassingen door boeteclausules

  • Tijdsbesparing op handlingskosten bij contracten opstellen

  • Kortere procedures bij contractvernieuwingen

  • Bewaking van het proces binnen uw eigen organisatie en richting leveranciers door procesidentificatie

  • Minder direct betrokkenen nodig voor contractbeheer

Simpele oplossing voor een complex vraagstuk
Contractbeheer heeft vele fasen, zoals afsluiten, bewaken, beveiligen en aanpassen. Bovendien zijn er meerdere afdelingen bij betrokken. Dat maakt contractbeheer complex, foutgevoelig en het werkt inefficiëntie in de hand. Uit onderzoek, uitgevoerd door Doculabs en Goldman Sachs, blijkt dat door goed contractmanagement tot 30% bespaard kan worden bij contractverlengingen en aansluiting met wet- en regelgeving tot wel 90% stijgt. Wilt u werkelijk goed overzicht houden, fouten voorkomen en kostenefficiënt met uw contracten omgaan, dan is contractmanagement van Ricoh een uitkomst.

Ricoh als betrouwbare partner
Als wereldwijd leverancier van systemen voor document management en archivering is Ricoh goed op de hoogte van knelpunten en kansen bij ondernemingen op het gebied van automatisering. Het laten aansluiten van software op bestaande systemen waar u mee gewend bent te werken, is onze expertise. Honderden goed opgeleide engineers staan 24/7 paraat voor hulp en ondersteuning. Daarnaast zijn er Ricoh Document Centers en een keur aan Business Partners door het gehele land waar u altijd terecht kunt.

Lees meer over Easy Contracts

Meer diensten van Ricoh

  • Print en onderhoud

  • Factuurverwerking digitaliseren

  • Documenten digitaliseren

  • WerkPlek beheren

Naar begin