Ons merk

Printen Twitter Facebook
imagine tagline

We bewegen steeds vooruit met nieuwe ideeën en nieuwe manieren om levens te verbeteren. Verandering wordt gestimuleerd door de verbeelding. Dat is waar het merk Ricoh voor staat.

Deze twee woorden beschrijven de manier waarop we samenwerken, hoe we waarde toevoegen aan de bedrijven van onze klanten en hoe we inspelen op de markt.

Ze drukken ons geloof uit in het creatieve potentieel van individuen en organisaties en we leggen de nadruk op toekomstgericht denken en positieve resultaten.

Voor zij die hun bedrijf willen transformeren en de gezamenlijke kennis en verbeelding van al hun werknemers willen veranderen, is de oplossing zo eenvoudig als imagine. change.

Het is meer dan gewoon een nieuwe tagline.
Het is de essentie van de merkervaring van Ricoh.

Imagine boxes

Naar begin

Het verhaal van het merk

De grootste aanwinst van een bedrijf, van een land, zelfs van de aarde, is de verbeelding van de mensen. Door creatief na te denken en samen te werken kunnen mensen gemeenschappen en werkrelaties verbeteren.

Van bij het prille begin wordt Ricoh al gestimuleerd door dit geloof in de kracht van creatieve ideeën. De oprichter van het bedrijf, Kiyoshi Ichimura, bracht een unieke groep denkers samen die, gemotiveerd door professionele trots, weigerden zich te laten inperken door tradities. Ze hadden een wereld voor ogen waar informatie nauwkeurig gekopieerd en verdeeld kon worden met een druk op een knop, een wereld waar kritieke bedrijfskennis overal en op elk moment beschikbaar zou zijn.

Ricoh verwezenlijkte deze visie met behulp van een krachtige combinatie van technologie, technische kennis en producten van topkwaliteit. De printers, kopieermachines en faxen van Ricoh waren de voorhoede van de kantoorautomatisering en ze revolutioneerden de bedrijfsvoering. Meer recent hebben de Managed Document Services de reputatie van Ricoh gevestigd als een globale expert in documenten.

Vandaag is Ricoh een echt internationaal bedrijf. Het gaat echte partnerovereenkomsten aan met klanten door de uitzonderlijke dienstverlening van het bedrijf. Met de technische mogelijkheden van Ricoh en de IT-kennis bij het team van de klant, kunnen deze bedrijven de kosten drukken, verspillingen elimineren en processen stroomlijnen, met duidelijk tastbare voordelen voor hun eigen klanten. Nog belangrijker wellicht is dat, door werknemers vrij te laten om creatief na te denken en door institutionele kennis sneller beschikbaar te maken, Ricoh een vorm van bedrijfstransformatie promoot die diepgaand en langdurig is.

Ricoh denkt steeds vooruit. Het ontwerpt producten en diensten op maat van specifieke sectoren, groeimarkten en grote en kleine bedrijven. Het ontwikkelt oplossingen die beantwoorden aan lokale vereisten en het geeft nieuwe leven aan bestaande vormen van kennisdelen. Via cloud computing, remote monitoring en andere innovaties maakt Ricoh informatie steeds mobieler, én persoonlijker. De consumentenproducten van Ricoh verbeteren ook de manier waarop mensen communiceren met de wereld rondom hen, ongeacht of dit gebeurt via het assortiment bekroonde digitale camera's of via diensten voor online dataopslag.

Ricoh beschouwt de bedrijven, de samenleving en de planeet als allemaal onderling verbonden. Het streeft ernaar een bedrijf te zijn waar personeel trots is om ervoor te werken en het gaat verder dan compliantie om, waar mogelijk, verantwoordelijke groei aan te moedigen. Door het verbinden van zijn toewijding en toekomstgerichte bedrijfsstrategieën promoot Ricoh een ontwikkeling die winstgevend en duurzaam is, zowel voor klanten als voor zijn eigen operaties.

Elke dag, overal ter wereld, helpt Ricoh mensen de kracht van collectieve verbeelding te gebruiken om zo te kunnen profiteren van een productievere, meer bevredigende en duurzamere levenskwaliteit.

Naar begin