Onze sponsoring

Allemaal met hetzelfde doel - succes voor iedereen.

Allemaal met hetzelfde doel - samen op weg naar het succes.

Verbintenis, samenwerking, focus – samen Moving Ideas Forward.

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Kijk ook

  • Duurzaam ondernemen

    Wind turbine at sunset.

    Ons beleid ten aanzien van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen is vervlochten met alles wat wij doen.

Creativiteit, vernieuwingsdrang en ambities behoren tot de kernwaarden van Ricoh. Passend bij onze tagline imagine. change., waarbij verbeeldingskracht centraal staat, ondersteunt Ricoh diverse initiatieven op het gebied vansport, cultuur en community in Nederland en daarbuiten.

Tennis

Ricoh is al jaren op meerdere fronten verbonden aan de tennissport.  Zowel internationaal via het partnership met de ATP World Tour als in Nederland. Want in Nederland zijn we al meer dan tien jaar  official supplier van de KNLTB (Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond), de overkoepelende bond van alle tennisverenigingen.

Meer zichtbaar voor het grote publiek en voor de tennisliefhebber, zijn de sponsorships van de grote toernooien die in Nederland gespeeld worden. Zo waren we de afgelopen jaren een vertrouwd gezicht bij het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam en bij het grastennistoernooi in Rosmalen. Ook het Challenger toernooi in Scheveningen, de Sport 1 Open (voorheen The Hague Open) wordt door Ricoh ondersteund met oplossingen op het gebied van documentbeheer.

Hieraan wordt vanaf 2016 een nieuw hoofdstuk toegevoegd. Want na een jarenlange intensieve betrokkenheid als sponsor bij eerst het Ordina Open, vervolgens een rol als founding sponsor van Unicef Open -waarbij de naam van het toernooi door Ricoh en Achmea aan Unicef werd gedoneerd- en tenslotte bij het Topshelf Open, draagt het ATP250 grastennistoernooi in Rosmalen vanaf 2016 voor minimaal drie jaar de naam Ricoh Open.

Via deze initiatieven ondersteunt Ricoh de tennissport in Nederland en  helpt het de sport en de toernooien met dat waar we goed in zijn: het duurzaam organiseren van informatieprocessen.  Zodat de bond, toernooiorganisaties en spelers zich kunnen focussen op dat wat er toe doet en het verschil kunnen maken.  Meer informatie over de ATP World Tour en de sponsoring door Ricoh daarvan vindt u via de volgende links.

Naar begin

Golf

Ricoh is internationaal en ook in Nederland al jaren verbonden aan de golfsport. Al diverse jaren verbindt Ricoh haar naam aan de Ricoh Womens British Open, en topgolfer Paula Creamer is al jaren merkambassadeur.

Ricoh ondersteunt de Nederlandse Golf Federatie (NGF) op het gebied van documentmanagement en draagt op die manier bij aan de ontwikkeling van de golfsport in Nederland. Op de twee grote toernooien die Nederland rijk is, de KLM Open en Deloitte Ladies Open, is Ricoh sinds 2014 als sponsor van de partij. 

Naar begin