Nashuatec wordt wereldmerk Ricoh

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Nashuatec wordt wereldmerk Ricoh

Nashuatec, Rex-Rotary en Ricoh gaan samen verder onder Ricoh-vlag.

Nashuatec wordt een wereldmerk, met Ricoh. Nashuatec neemt vanaf 15 mei de naam aan van de Japanse moedermaatschappij Ricoh. De naamverandering past in de internationale strategie van Ricoh om één wereldwijde merknaam te voeren. Samen met Nashuatec functioneren Rex-Rotary en Ricoh Nederland nu onder één managementstructuur en één merknaam.
Het nieuwe Ricoh staat voor slimme en schaalbare oplossingen in een steeds complexere ICT wereld, waarbij de klanten steeds meer internationaal opereren. ‘Wij zijn geëvolueerd van een leverancier van copiers en printers naar een totale document solutions provider op het gebied van documenten. Dat beeld moet helder worden onder één merk. De integratie onder de merknaam Ricoh en de rebranding vergroot onze kansen om ons goed te positioneren’, aldus Carol Dona, COO Ricoh Nederland.

Het beste van beide werelden
In de kern draait het nieuwe Ricoh om het beste van beide werelden. De cultuur en gedrevenheid van Nashuatec, waaraan het beste van Rex-Rotary (als onderwijsspecialist) en Ricoh Nederland (als sterke distributiepartner) wordt toegevoegd plus de kracht en (financiële) betrouwbaarheid van het wereldwijde sterke merk Ricoh. Dit levert aan de ene kant een gedreven organisatie, gericht op relaties en persoonlijke aandacht. Aan de andere kant een merk dat in alle distributiekanalen sterk is vertegenwoordigd en alle soorten klanten en marktsegmenten optimaal kan bedienen.

Strategie
‘Wij hebben afgelopen 10 jaar geweldig geïnvesteerd in onze producten, in onze services en juist ook in onze software solutions rond document management. Klanten krijgen bij ons meer dan het apparaat, ze krijgen toegang tot concepten op het gebied van kostenbeheersing en productiviteit. In het nieuwe Ricoh gaan we de strategie vol doorzetten. We zijn leidend in document management oplossingen en zullen dat blijven. We blijven innoveren met onze klanten in het zoeken naar nieuwe oplossingen die het werken slimmer, gemakkelijker of productiever maken’, aldus Michel De Bosschere, CEO Ricoh Nederland/België.

Rebranding
Met één organisatie onder één merk biedt het nieuwe Ricoh alles onder één dak aan: de machines, de consultancy, het projectmanagement, de ICT-expertise en verder al het denkbare om informatie in organisaties op hoogwaardige wijze te managen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Liliane Smit, Public Relations Manager Ricoh, 073 - 645 2719, 06 - 51 147 547

Naar begin