Ricoh nieuwe titelsponsor Nationaal Open Golf

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh nieuwe titelsponsor Nationaal Open Golf

Den Bosch, 28 mei 2008 - Ricoh wordt de nieuwe titelsponsor van het Nationaal Open golf. De NGF en Ricoh tekenden vandaag een driejarige overeenkomst. Het contract behelst zowel het Nationaal Open heren als het Nationaal Open dames. Het Golfkampioenschap van Nederland voor de beste Nederlandse amateurs en professionals, zal de komende drie jaar het Ricoh Nationaal Open gaan heten. De eerste editie vindt plaats van 28 mei t/m 1 juni aanstaande op de 100-jarige golfbaan de Rosendaelse in Arnhem. 15 en 16 augustus wordt het Ricoh Nationaal Open dames gespeeld op de Koepel in Wierden.

Ricoh, voorheen Nashuatec, is in de Nederlandse markt bekend geworden als een van de actiefste bedrijven in relatiemarketing en sportsponsoring. Ook internationaal heeft Ricoh een grote naam op het gebied van sportsponsoring.  ‘We keken al langer naar een goede opportunity in de Nederlandse golfwereld.’Aldus Peter Sprenger, directeur strategie Ricoh. ‘Ricoh heeft internationaal al een herkenbare naam in golf, denk bijvoorbeeld aan de partnership met het British Open. Zowel wijzelf als ook de NGF hebben de ambitie om het golfkampioenschap van Nederland nog beter te maken dan het al is.'

Henk Heyster, voorzitter van de NGF, geeft te kennen blij verheugd te zijn met deze nieuwe titelsponsor. ‘Het Nationaal Open is voor de NGF één van de hoogtepunten van het jaar. Ik ben dan ook zeer verheugd dat we vandaag een wereldmerk als Ricoh aan ons Nationaal Open hebben kunnen verbinden'.

Naar begin