Ricoh zit dicht op het nieuws in Holland Heineken House in Beijing

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh zit dicht op het nieuws in Holland Heineken House in Beijing

’s-Hertogenbosch, 28 juli 2008 - De duizenden dagelijkse bezoekers van het Holland Heineken House, dat tijdens de Olympische Spelen in Beijing als een ,thuis ver van huis’ zal fungeren, kunnen rekenen op de steun van Ricoh (voorheen Nashuatec). De official supplier van NOC*NSF houdt de Nederlandse sporters, officials, journalisten én trouwe fans in de Chinese hoofdstad continu op de hoogte van alle ontwikkelingen op sportief gebied.

,,We zijn supplier en sponsor van het NOC*NSF. Daarmee hebben we vier jaar geleden een overeenkomst afgesloten’’, zegt Ricoh’s Chief Operating Officer Carol Dona. ,,Die behelst meer dan geld geven, we stellen ook onze kennis en kunde ter beschikking. We willen iets toevoegen aan de sport.’’ En: ,,Het is een erg uitdagende klus. Er zijn fulltime zes mensen voor ons aan het werk met een uitgebreid machinepark en diverse fotoprintapparatuur en internetzuilen. Via een weblog blijven alle collega’s in Nederland dagelijks op de hoogte van hun ervaringen op het Evenement der Evenementen. Vanzelfsprekend zijn ze apetrots om in Beijing te gaan werken voor hun bedrijf.’’

Inclusief teamleider Walter Schrama zijn in Beijing vier Ricoh werknemers dag en nacht in touw. Het gaat om één engineer van Services, één operator van Document Services en één engineer van Remarketing. Zij vertrekken op 31 juli naar China. De Ricoh crew in het Holland Heineken House in Beijing is verantwoordelijk voor alle print- en kopieerdiensten en beschikt over een uitgebreid park van 20 machines. Naar verwachting zal er 150.000 vel A3-papier en 75.000 vel A4-papier worden verbruikt, en zo’n 100 toners. Dit gaat met name op aan de dagelijkse Heineken nieuwsbrief, die in een oplage van 3.000 wordt verspreid in het Holland House. Tevens worden er per dag circa 500 Engelstalige A4 nieuwsbrieven rondgedeeld.

Bij de Ricoh Digital Corner kan men dankzij de inbreng van twee fulltime fotografen, de aanwezigheid van drie fotoprintkiosken en tien internetzuilen een bijzonder souvenir in de vorm van een persoonlijke foto mee naar huis nemen of het laatste nieuws op de voet volgen. Over de gehele Olympische periode gaan in de Ricoh Digital Corner naar verwachting circa 8.000 foto’s worden geprint. Van deze service werd tijdens de Winterspelen in Turijn al gretig gebruik gemaakt, hier zijn zo’n 5.000 foto’s mee naar huis genomen.

Een nieuw concept is de privé-ansichtkaart van de persoonlijke foto die via de internetzuilen naar Nederland kan worden verstuurd. Deze wordt binnen twee dagen in uitgeprint en thuisbezorgd op het ingevoerde adres in Nederland. Familie, vrienden en kennissen thuis krijgen aldus de ,groeten uit Beijing’ toegezonden. Ook de mogelijkheden voor internet, e-mail en webcam zijn vanzelfsprekend net als tijdens de Winterspelen 2006 in Turijn volop aanwezig.

Ook verzorgt Ricoh de Wall of Fame, waar ingelijste foto’s op A1-formaat van de Nederlandse medaillewinnaars komen te hangen. Alle sporters zelf die in de prijzen vallen, kunnen een geprinte en ingelijste A3-foto tegemoet zien. Met speciale aandacht, natuurlijk, voor judo-kampioene Edith Bosch die door Ricoh wordt gesteund.

Naar begin