Ricoh bedwingt de Kilimanjaro met ICT Expeditie 2008

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh bedwingt de Kilimanjaro met ICT Expeditie 2008

ICT Expeditieteam steunt onderwijs in Tanzania door leveren van bijdrage aan Close the Gap en Right to Play ’s-Hertogenbosch, 12 september 2008 – Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van documentenstromen binnen organisaties, zal op 14 september twaalf van haar meest sportieve en enthousiaste werknemers de hoogste berg van Afrika laten beklimmen. Samen met nog zes ICT-professionals, afkomstig van de bedrijven Simac en Abelli en het ICT-magazine Computable, vormen zij het ICT Expeditie team 2008. Na de vier maanden durende voorbereiding, bestaande uit fysieke en mentale tests en zware trainingsessies, staan de achttien expeditieleden klaar om ‘Het dak van Afrika’ in Tanzania te bedwingen.

De ICT expeditie heeft als voornaamste oogmerk om ICT- professionals op een unieke manier kennis met elkaar te laten maken, en hen op een sportieve manier met elkaar te laten samenwerken. Naast het bereiken van de top Uhuru Peak richt de ICT expeditie zich op twee humanitaire acties. Op eigen initiatief hebben de expeditieleden besloten dat ze in ruil voor deze bijzondere ervaring, graag iets terug wilde geven aan de lokale bevolking. Door middel van twee organisaties, Close the Gap en Right to Play, wordt het fonds dat door de expeditieleden bijeen is vergaard, naar de juiste plek gebracht.

De humanitaire organisatie Close the Gap zal voor de Mwowe Primary School een computerlokaal opbouwen en inrichten met verschillende pc’s en randapparatuur. Deze lagere school heeft 378 leerlingen, waarvan er 21 aidswees zijn. Door middel van de organisatie Right to Play worden de donaties tevens ingezet voor een  project dat zich richt op jongeren in de Serengeti-regio. Door middel van het stimuleren van sportactiviteiten en het aanbieden van sportfaciliteiten wordt de  fysieke, sociale en emotionele ontwikkeling van kinderen, die in moeilijke omstandigheden opgroeien, verbetert.

Ricoh, dat platinum sponsor is van het evenement, ziet in de expeditie een metafoor van het driejarenplan dat het bedrijf heeft opgesteld. De groeitoename van het bedrijf komt terug in de fysieke overwinning van de Kilimanjaro door de medewerkers van Ricoh. Daarnaast wil de organisatie met de deelname aan deze expeditie de saamhorigheid van het bedrijf versterken en het Ricoh-team hechter maken.

Paul Nanninga, Sales Director Nederland bij Ricoh, treedt vanaf 14 september op als humanitair actie-expert bij de ICT Expeditie 2008. “Na vier maanden hard trainen zijn we goed voorbereid voor deze zeer uitdagende tocht naar de top van de Kilimanjaro. Alle expeditieleden weten precies wat ze aan elkaar hebben en wat hun rol in het team is. Net als in het bedrijfsleven is het onmogelijk om alleen de top de bereiken, een goede samenwerking is  essentieel. Wanneer we op 20 september de top bereiken, hebben we zowel een fysieke als een mentale overwinning behaald. Dat, gecombineerd met de humanitaire acties die we in Tanzania gaan uitvoeren, maakt dit een waardevol en onvergetelijk evenement.”

Naar begin