Medewerkers Ricoh zetten zich in voor doelgerichte personele wervingsacties

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Medewerkers Ricoh zetten zich in voor doelgerichte personele wervingsacties

Eerste fase arbeidsmarktcampagne gaat van start met www.werkenbijricoh.nl

’s-Hertogenbosch, 6 oktober 2008 – Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van zakelijke documentenstromen, start in oktober met een arbeidsmarktcampagne die de naamsbekendheid van Ricoh zal verbreden. Ricoh  is recent als Top ICT Werkgever 2008 uitgeroepen. De campagne heeft tot doel dat nieuwe werknemers het bedrijf eenvoudiger kunnen vinden en weten wat de onderneming hen te bieden heeft. Naast naar buiten toe tredende acties, zoals advertenties in verschillende media, heeft Ricoh ook diverse interne campagnes gestart. Medewerkers van Ricoh zijn gevraagd hun opvatting over de missie, ambities en kernwaarden van het bedrijf te geven. Dankzij deze input heeft Ricoh haar nieuwe personeelswebsite werkenbijricoh.nl zeer helder en aansprekend gemaakt.

De onderscheidende manier van het werven van nieuwe werknemers is terug te vinden in de manier waarop elke doelgroep apart wordt aangesproken op de website. Informatie over wat deze doelgroepen nu echt interessant vinden, komt uit de input die werknemers van Ricoh per divisie hebben gegeven. Uit deze input blijkt dat het bedrijf zich differentieert dankzij haar voortrekkersrol in de sector voor informatiemanagement en haar oog voor de ondernemerszin van haar werknemers. Persoonlijke groei en inzet worden erg op waarde geschat en het ontwikkelen van initiatieven wordt gestimuleerd. Wat werknemers ook enthousiast maakt is de maatschappelijke betrokkenheid van Ricoh en alle projecten die het bedrijf opstart om ecologisch neutrale producten te ontwikkelen. Deze waarden en andere bedrijfsdoelstellingen zijn gebruikt om via de vernieuwde website werkenbijricoh.nl relevante informatie te geven aan geïnteresseerde potentiële werknemers. Daarnaast zijn de medewerkers van Ricoh gevraagd plaatst te nemen voor de camera. Vijf werknemers zijn geportretteerd en staan voor divisies van het bedrijf die voor sollicitanten aantrekkelijk kunnen zijn, zoals sales, techniek, Young Professionals, ICT en support.

Frank van Deursen, senior recruiter en arbeidsmarktcommunicatie specialist bij Ricoh: “De campagne, die tot stand is gekomen door een samenwerking tussen de afdelingen Marketing Communications en Recruitment, gaat in op de specifieke informatiebehoeftes van potentiële werknemers. Deze professionals willen naast bedrijfsinformatie natuurlijk vooral weten wat Ricoh biedt op hun gespecialiseerde werkgebied. Daarom is de vernieuwde website werkenbijricoh.nl ingericht voor verschillende doelgroepen, zodat de bezoeker snel bij de voor hem of haar interessante pagina komt. Omdat deze site tot stand gekomen is dankzij de input van onze medewerkers denken we een zeer aansprekend informatieportaal gebouwd te hebben, en hopen we onze personeelstoename flink te stimuleren.”

Naar begin