Gartner roemt Ricoh om uitgebreid verkoopnetwerk en R&D investeringen

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Gartner roemt Ricoh om uitgebreid verkoopnetwerk en R&D investeringen

Ricoh scoort hoog in leiderskwadrant van Gartners magische kwadrant voor multifunctionele producten en printers.

’s-Hertogenbosch, 22 januari 2009 – Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van documentenstromen binnen organisaties, is door wereldwijd onderzoeksbureau Gartner in de leiderscategorie van de het Magic Quadrant voor multifunctionele producten (MFP’s)* geplaatst. Gartner is vooral onder de indruk van de Ricoh’s overname van IKON Office Solutions, ‘s werelds grootste reseller van documentoplossingen. Dankzij deze acquisitie verzekert Ricoh zich van het meest uitgebreide verkoopnetwerk, waardoor het bedrijf op brede schaal SLA’s (service level agreements) aan kan bieden. Daarnaast meldt Gartner dat Ricoh opvallend veel waarde hecht aan het ontwikkelen van nieuwe producten en technieken. Dankzij grote investeringen op het gebied van R&D imponeert Ricoh de markt elke maand opnieuw met nieuwe producten en oplossingen die uitstekend aansluiten bij de eisen die eindgebruikers aan innovatie stellen.
 
Het magische kwadrant voor multifunctionele producten en printers is gebaseerd op Gartners evaluaties van leveranciers van MFP’s en printers. Het onderzoeksbureau beoordeelt op basis van “kwaliteit en effectiviteit van de processen, systemen, methoden en procedures die productconcurrentie op de markt stimuleren.” Volgens Gartner “zijn leiders het beste in staat MFP’s, printers en andere gerelateerde printoplossingen en –diensten te leveren bij een breed scala aan klanten.” Daarnaast is het volgens het onderzoeksbureau van belang dat leveranciers MFP’s leveren die een open architectuur bezitten. Daarmee is het voor ondernemingen eenvoudig om bedrijfsapplicaties aan te sluiten, waardoor de informatielogistiek zeer efficiënt wordt. Ricoh heeft het verbeteren van informatielogistiek tot een van haar speerpunten verheven. Met een aanpak en oplossingenportfolio waarin duurzaamheid een uitgangspunt is, helpt Ricoh bedrijven met het distribueren van informatie, waardoor processen, projecten en resultaten versneld worden.
 
Franc Spaas, manager product marketing en market development bij Ricoh Nederland: “We zijn zeer vereerd dat we in het leiderskwadrant van Gartners Magic Quadrant voor MFP’s en printers opgenomen zijn. In het onderzoeksrapport van Gartner wordt gekeken naar het aanbod en de innovatieve strategie en worden bedrijven beoordeeld op het vermogen de markt te begrijpen. De behoefte van de klant om informatie op de juiste plaats, tijd en in de juiste vorm aan te leveren is voor onze organisatie al jaren het belangrijkste uitgangspunt. De erkenning van het gerenommeerde onderzoeksbureau Gartner bevestigt onze toewijding aan de klant en onze visie op het gebied van informatielogistiek.”
 
*Meer informatie over dit onderzoek is te vinden in: Gartner “Magic Quadrant for MFPs and Printers” door Don Dixon, et al. 9 december 2008
 
 
 
Over Ricoh Nederland
Ricoh is leverancier van producten en diensten op het gebied van documentenbeheer (printsolutions, document management en consultancy) binnen organisaties. Het hoofdkantoor van Ricoh Nederland (voorheen Nashuatec) is gevestigd in ‘s-Hertogenbosch. Dankzij de sleutelrol die Ricoh heeft gespeeld bij de snelle ontwikkeling van de wereldwijde kantoorautomatisering en het werken in netwerken, is het bedrijf in slechts twintig jaar uitgegroeid tot een marktleider in digitale kantooroplossingen. Met 82.000 medewerkers en kantoren in meer dan 50 landen beschikt het Ricoh concern momenteel over één van de grootste verkoop- en servicenetwerken in de branche.

Naar begin