IC2it implementeert nieuw zelfservicepunt voor ziekenhuispatiënten

Printen Twitter LinkedIn Facebook

IC2it implementeert nieuw zelfservicepunt voor ziekenhuispatiënten

Koningin maakt kennis met primeur in Harderwijk: de Logis.P DigiDesk

Woensdag 21 januari 2009 heeft Hare Majesteit de Koningin samen met de minister van VWS Ab Klink een werkbezoek gebracht aan het St. Jansdal Ziekenhuis te Harderwijk. Onderdeel van het programma was het nieuwe zelfservicepunt. Via een intelligente computerzuil kunnen patiënten voortaan zelf hun gegevens controleren, een patiëntenpas afdrukken en informatie krijgen over hun afspraak en de bijbehorende routeplanning. IC2it tekent voor de levering en implementatie van dit systeem, dat uniek is in Nederland.

Ontlasten patiëntenregistratie
Door de invoering van het Burger Service Nummer en de toestroom uit Lelystad is het extra druk bij de patiëntenregistratie. Het zelfservicepunt wordt daarom in eerste instantie ingezet om de patiëntenregistratie te ontlasten. Bij een geslaagde inzet zal worden onderzocht of het systeem ook kan worden ingezet om werkzaamheden op de poliklinieken, zoals het aanmelden van de patiënt en het afdrukken van formulieren, te verlichten.

Innovatie
Het zelfservicepunt is een slimme innovatie die bijdraagt aan het verbeteren van de patiëntenlogistiek. Het is gekoppeld aan de informatiesystemen van het St. Jansdal van iSoft. IC2it is verantwoordelijk voor de implementatie van de Logis.P DigiDesk bij het St. Jansdal Ziekenhuis te Harderwijk samen met haar partners De Computheek BV en Ricoh Nederland BV. IC2it heeft Logis.P eerder geïmplementeerd bij de Isala klinieken te Zwolle en het Ziekenhuis Bethesda te Hoogeveen.

Naar begin