Ricoh loopt voor War Child tijdens Dam tot Damloop

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh loopt voor War Child tijdens Dam tot Damloop

Olympisch atleet Marko Koers begeleidt hardloopteam Ricoh naar de finish

‘s-Hertogenbosch, 14 september 2009 – Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van documentenstromen binnen organisaties, vraagt aandacht voor War Child tijdens de Dam tot Damloop 2009. Als partner van War Child rennen op 20 september ruim 100 Ricoh medewerkers zich in het zweet om de oorlog uit een kind te halen. De hardlopende medewerkers laten zich voor deze 10-mijlsloop ook sponsoren door familie, vrienden en collega’s. Het opgehaalde bedrag gaat naar War Child.

Om de Dam tot Damloop tot een succes te maken, heeft Ricoh de voormalig Olympisch atleet Marko Koers ingeschakeld. Koers is negenvoudig Nederlands kampioen, hardlopen en eigenaar van het Nederlandse record op de 1000 meter. Koers nam onder meer deel aan drie Olympische Spelen: in Barcelona, Atlanta en Sydney. De atleet heeft zich gespecialiseerd in bedrijfssporten en is sinds enkele maanden trainer van het Ricoh in Topvormteam. Hij zorgt ervoor dat het team niet alleen fysiek in conditie is, maar ook mentaal is voorbereid op de lange loop van Amsterdam naar Zaandam.

Ricoh is sponsor van verschillende sportevenementen en partner van goede doelen, waaronder War Child. Volgens Nicolette Kraaij, Manager Social Responsibility Projects bij Ricoh, is de combinatie van werken aan je eigen welzijn en tegelijkertijd een goed doel steunen, een prachtige combinatie om de betrokkenheid van de medewerkers bij mens en maatschappij nog verder te vergroten. “Sinds 2004 zijn we nauw betrokken bij War Child en organiseren we diverse acties per jaar om het werk van War Child te ondersteunen door op een creatieve manier fondsen te werven. Medewerkers die meelopen in de Dam tot Damloop, zetten zich fysiek in en gebruiken ook hun relatienetwerk om zoveel mogelijk sponsorgeld op te halen. Ik ben trots op het enthousiasme van mijn collega’s.”

Marko Koers: “De Ricoh-medewerkers vinden het prettig om collega’s eens op een andere manier te leren kennen. Hardlopen brengt mensen met verschillende achtergronden bij elkaar. Hardlopen geeft energie en zorgt ervoor dat je de dingen van alledag even opzij kunt zetten. Daarom is het ook zo’n geweldige sport. War Child zet sport in, om kinderen die getraumatiseerd zijn door de oorlog, te helpen hun ervaringen achter zich te laten. Verwerken en vergeten door sport is voor deze kinderen van groot belang. Het team van Ricoh sponsort War Child met elke stap die ze tijdens de Dam tot Damloop zetten. Daarnaast vind ik het belangrijk dat deze ploeg zich op een ontspannen en verantwoorde wijze voorbereidt om deze taak te volbrengen. Bovendien motiveer ik mensen graag om het plezier en de ontspanning die sporten kan geven, te ervaren.”

Naar begin