ATP en Ricoh verlengen samenwerking tot na 2012

Printen Twitter LinkedIn Facebook

ATP en Ricoh verlengen samenwerking tot na 2012

Ricoh wordt Platinum Partner van ATP World Tour in Europa

’s-Hertogenbosch, 19 april 2010,— Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van IT- en documentmanagement oplossingen, heeft de samenwerking met de Association of Tennis Professionals (ATP), die wereldwijd de belangen behartigt van mannelijke professionele tennisspelers en organisator is van de ATP World Tour, uitgebreid tot na 2012. Ricoh wordt bovendien verheven tot Platinum Partner en Official Office Solutions Provider van de ATP World Tour in Europa. Ricoh ondersteunt de ATP World Tour sinds 2005 en levert geavanceerde documentoplossingen en –diensten die de efficiëntie en productiviteit van de tourorganisatie achter de schermen verbeteren.

 

Onder de nieuwe overeenkomst sponsort Ricoh bovendien zes extra Europese evenementen in Nederland, Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Zweden en Zwitserland. Het totale aantal gesponsorde toernooien wordt daarmee uitgebreid tot twaalf. Ricoh heeft ook haar bestaande sponsorschap van evenementen in Monte Carlo, Rome, Madrid, Hamburg, Parijs tot na 2012 verlengd, evenals de sponsoring van de Barclays ATP World Tour Finale.

 

“We zijn verheugd dat Ricoh haar betrokkenheid bij de ATP World Tour heeft verdiept,,” zegt Adam Helfant, ATP Executive Chairman en President. “De producten en diensten die Ricoh levert zijn niet alleen belangrijk voor veel van onze evenementen, het bedrijf draagt ook een verregaande expertise bij op het gebied van sportsponsoring, wat een groot voordeel is voor het mannelijke professionele tennis.”

 

De uitingen van Ricoh rond de tennisvelden tijdens de twaalf toernooien zijn onder meer te zien op de stoelen van de scheidsrechters, de weergaveborden voor slagsnelheden en televisiebeelden. Ricoh blijft ook de officiële Ricoh ATP MatchFacts statistiekrapportages sponsoren die terug te vinden zijn op www.ATPWorldTour.com en gedistribueerd worden naar verschillende media na afloop van iedere ATP World Tour-wedstrijd.

 

Jan Jongbloed, PR-manager van Ricoh: “De uitbreiding van ons partnerverband in Europa toont aan hoe sterk ons bedrijf groeit.  De ATP World Tour geeft ons een geweldig platform om ons dienstenaanbod en ondersteuning direct onder de aandacht te brengen van onze klanten. Net zoals de professionele spelers streven wij ernaar de beste te zijn en onze ideeën verder te brengen door continue innovatie en verbetering.”

 

Ricoh is één van de actiefste bedrijven in de wereld in sportsponsoring. Internationaal is het bedrijf sponsor van de Womens British Open (golf) en ontplooit het sponsoractiviteiten in het internationale skiën. In Nederland is Ricoh onder andere official supplier van NOC*NSF en partner van Golf Team Holland en de Nederlandse Golf Federatie.

 

Over Ricoh Nederland

Ricoh is leverancier van IT & documentoplossingen. Dankzij de sleutelrol die Ricoh heeft gespeeld bij de snelle ontwikkeling van de wereldwijde kantoorautomatisering, is het bedrijf in slechts twintig jaar uitgegroeid tot wereldwijd marktleider in duurzame documentoplossingen. Met 108.500 medewerkers en kantoren in meer dan 50 landen beschikt het Ricoh concern momenteel over één van de grootste verkoop- en servicenetwerken in de branche. Het hoofdkantoor van Ricoh Nederland is gevestigd in ‘s-Hertogenbosch.Voor meer informatie: www.ricoh.nl

Naar begin