AFAS en Ricoh verbreden samenwerkingsverband

Printen Twitter LinkedIn Facebook

AFAS en Ricoh verbreden samenwerkingsverband

Ricoh en AFAS bezegelen samenwerking en leggen solide basis voor toekomstbestendige dienstverlening

‘s-Hertogenbosch, 21 september 2010 - Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van IT- en documentmanagement oplossingen, heeft met ERP-softwareleverancier AFAS een overeenkomst gesloten tot verdere intensivering van de samenwerking. De overeenkomst volgt op de gouden certificering die Ricoh van AFAS ontving. Het eerbetoon onderstreept het vertrouwen in het nut en de toegevoegde waarde van de samenwerking voor gebruikers van de ERP-software van AFAS. De erkenning viel Ricoh te beurt omdat Ricoh’s hard- en softwareportfolio naadloos aansluit op de software van AFAS.
 
Uit onderzoek blijkt dat documentstromen steeds verder zullen worden gedigitaliseerd. Gold dat tot voor kort vooral voor grote(re) organisaties, de snelle ontwikkeling van software maakt dat deze mogelijkheden ook voor het midden- en kleinbedrijf bereikbaar zijn. Ricoh en AFAS, ieder marktleider in hun eigen segment, slaan de handen nu ineen om maximaal te profiteren van deze kansen. De inkomende factuur is bijvoorbeeld een documenttype dat ook in de toekomst belangrijk blijft en waarbij Ricoh en AFAS elkaar ideaal aanvullen en versterken om zodoende een significante optimalisatieslag bij een klant te bewerkstelligen.
 
Commercieel Directeur van AFAS, Leo Koppelaar, is opgetogen over de nauwe samenwerking met Ricoh: “Dit is echt een voorbeeld van een win-win situatie voor beide partijen. Zowel Ricoh als AFAS is bezig om haar positie in de markt te verbeteren en verstevigen. Wij kunnen daarbij optimaal gebruik maken van elkaar kunde en kennis. Ik zie onze gezamenlijke projecten dan ook met veel vertrouwen tegemoet.”
 
Paul Nanninga, sales director Ricoh: “De intensivering van de samenwerking is een gevolg van het in 2008 door onze onderneming ingezette Strategic Alliance Programm. Dit heeft onder andere als doel om gebruikers maximaal te ontzorgen en door uitgekiende allianties aan te gaan met klinkende namen binnen diverse marktsegmenten. De samenwerking met AFAS past daar nadrukkelijk in. Wij zijn er erg blij mee en verwachten er veel van.”

Naar begin