Ricoh Longest Drive kampioenschappen gewonnen door Van den Dol en Van Wijngaarden

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh Longest Drive kampioenschappen gewonnen door Van den Dol en Van Wijngaarden

War Child ontvangt donatie na succesvolle Ricoh Precision Drive

’s-Hertogenbosch, 8 oktober 2010 – Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van IT- en documentmanagement oplossingen, heeft op de golfbaan van Burggolf Haverleij de Ricoh Drive Masters georganiseerd. Tijdens dit feestelijke golfevenement is de Longest Drive trofee overhandigd aan Liesbeth van den Dol en Frank van Wijngaarden. Op 7 oktober wisten zij in hun klassement de bal het verste te slaan vanaf de afslag op de fairway. Van den Dol en Van Wijngaarden behoren tot de top 10 in het heren- en damesklassement Longest Drive, dat jaarlijks wordt opgesteld tijdens landelijke golftoernooien.
 
Gedurende het afgelopen jaar hebben 50 golfclubs, verspreid over heel Nederland, deelgenomen aan de Ricoh Longest Drive Competitie. Zowel het dames- als het herenklassement is samengesteld uit meer dan 400 winnaars en gerangschikt op basis van de daadwerkelijk gemeten afstand van de tee tot de eindpositie van de bal op de fairway. De top 10 van het klassement plaatst zich jaarlijks voor het Nationaal Ricoh Longest Drive Kampioenschap aan het einde van het seizoen.
 
In de golfsport is de Longest Drive een bekend fenomeen. Het gaat erom de bal bij de eerste slag vanaf de tee zo ver mogelijk op de fairway te slaan. Diegene die na afloop van de wedstrijd het verste heeft geslagen wint de Longest Drive. Na de uitreiking van de trofee vertelden de winnaars dat zij erg trots waren dat zij de Longest Drive 2010 titelhouder zijn. Hiermee zijn Van den Dol en Van Wijngaarden de beste van de meer dan 15.000 deelnemers, die gedurende het hele golfseizoen verspreid over heel Nederland aan de Ricoh Longest Drive Competitie hebben deelgenomen.
 
Naast de Longest Drive competitie heeft Ricoh tijdens de Drive Master ook de Precision Drive laten spelen. Het doel hiervan is dat deelnemers hun golfbol exact tussen bepaalde markeringen weten te slaan. Ricoh beloonde het aantal rake golfballen met een geldbedrag. Tijdens het golfevenement liep dit bedrag op tot maar liefst €2000,-, wat door Ricoh en de deelnemers met trots werd overhandigt aan de stichting War Child. Deze donatie werd enthousiast uitgereikt door Ricoh’s  marketing directeur Jeroen de Punder  aan Saskia Pelders, voorlichter bij War Child. Erwin Mulder, winnaar van de Logest Drive Master competitie, besloot zijn winnaars bonus van €200, tevens te doneren aan de stichting War Child.

Naar begin