Nieuws

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Sinterklaas blij met nieuwe kinderwebsite JBZ

Sinterklaas is op zondagmiddag 27 november de eerste bezoeker van www.halloziekenhuis.nl, de nieuwe kinderwebsite van het Jeroen Bosch Ziekenhuis. De sint was in het ziekenhuis om zijn verjaardag te vieren met de ruim 250 kinderen van het personeel. Ook bracht hij een bezoek aan de kinderafdeling. Vorige week bezocht één van zijn Pietjes de Spoedeisende Hulp, omdat hij nogal lelijk terecht was gekomen na een val van het dak.  Op de kinderwebsite kon Sinterklaas zien, wat Pietje op de Spoedeisende Hulp allemaal had meegemaakt.

De kinderafdeling heeft een prijsvraag uitgeschreven, waarbij kinderen de antwoorden op de quizvragen op de website kunnen vinden. Meer informatie: www.halloziekenhuis.nl

Het doel van de kinderwebsite is kinderen en jongeren tot 18 jaar kennis te laten maken met  het ziekenhuis.De informatie op de website richt zich op drie doelgroepen: kinderen van 0 tot 6 jaar, kinderen van 6-12 jaar en jongeren van 12-18 jaar. Bij de jongere groepen bevindt zich op veel pagina's een ouderknop, waar informatie voor ouders te vinden is. Op de website maken kinderen kennis met alle belangrijke afdelingen van het ziekenhuis, zoals de Spoedeisende Hulp, de kinderdagbehandeling, de OK en de kinderafdeling . Dit gebeurt voornamelijk met behulp van korte filmpjes, waarin kinderen de hoofdrol spelen. Ook leren ze spelenderwijs alle medewerkers kennen die in het ziekenhuis met kinderen werken. Voor de jongere kinderen is er röntgenmemorie en het kofferspel: wat mag je wel en niet meenemen naar het ziekenhuis?

Het ziekenhuis had zelf geen geld voor een kind- en jongerensite, maar vond dit wel erg belangrijk. De Vrienden van het Jeroen Bosch Ziekenhuis hebben daarom sponsors voor de kinderwebsite gezocht. De uitslag van de prijsvraag wordt op 26 januari 2012 bekend gemaakt door Carol Dona, bestuursvoorzitter van hoofdsponsor Ricoh. De andere sponsoren zijn i3-groep, Teamonder21 en Interactive Studios.

Carol Dona: "De totstandkoming van een website voor kinderen vonden wij erg belangrijk. Informatievoorziening, maar op een passende en leuke manier voor kinderen toegankelijk gemaakt. Dit is eigenlijk exact wat Ricoh doet, informatie in organisaties beschikbaar maken. Wij zij dan ook erg blij dat wij dit project hebben kunnen ondersteunen."

Jeroen Bosch Ziekenhuis
Het Jeroen Bosch Ziekenhuis is een groot ziekenhuis op meerdere locaties in de regio ’s-Hertogenbosch en de Bommelerwaard. Sinds 1274 kent de regio een gastvrij ziekenhuis waar persoonlijke aandacht voor de patiënt, kwaliteit en innovatie belangrijk zijn. Het ziekenhuis heeft in april 2011 een nieuw gebouw betrokken en wil het meest patiëntgerichte ziekenhuis in Nederland zijn. Met ruim 240 medisch specialisten verdeeld over 29 specialismen is het Jeroen Bosch Ziekenhuis een topklinisch centrum voor acute en specialistische zorg. Als opleidingsziekenhuis levert het een belangrijke bijdrage aan de opleiding van artsen en verpleegkundigen in Nederland. Speerpunten in de zorg zijn Oncologie, Cardiovasculaire geneeskunde, Endoscopie en Transmurale geneeskunde.

Naar begin