Nieuws

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh presenteert duurzame diensten op EcoPrint

‘s-Hertogenbosch, 26 – 27 september 2012 – Ricoh Europe presenteert tijdens EcoPrint Live 2012 op 26 en 27 september in Berlijn haar nieuwste technologieën en diensten die zijn ontworpen voor het verbeteren van de duurzaamheid van documentstromen. Voorbeelden van de technologieën en diensten die in Berlijn worden gepresenteerd, zijn het CO2-neutrale printprogramma, het GreenLine-initiatief voor het hergebruik van apparatuur, de Ricoh Pro™ L4000 grootformaat printer en de duurzame Print & Share-printerdriver. Deelnemers aan het seminarprogramma zullen ook het succesverhaal horen van het Britse grafimediabedrijf Crossprint dat als eerste in het Verenigd Koninkrijk met het Carbon Balanced Printing Programma de resterende en onvermijdelijke CO2-uitstoot van de Ricoh productiesystemen volledig compenseert. “Met een lange traditie en veelzijdige ervaring kan Ricoh bedrijven helpen hun doelstellingen te behalen om het milieueffect te verminderen en tegelijkertijd te voldoen aan de vraag van hun klanten”, zegt Graham Moore, Business Development Director, Ricoh Europe.

De aanwezigheid van Ricoh op EcoPrint is ook CO2-neutraal door zo min mogelijk CO2 te produceren en de uitstoot van de bij Ricoh geregistreerde bezoekers te compenseren.

Bezoekers van de stand van Ricoh krijgen informatie over onze duurzame aanpak die bestaat uit reductie, hergebruik en recycling. Ricoh helpt haar klanten bij de reductie van de CO2-uitstoot door ze de diensten van het CO2-neutrale printprogramma te bieden, terwijl het GreenLine-initiatief het hergebruikvan printersystemen bevordert en recyclingwordt bewerkstelligd door het opknappen van onderdelen en het herwinnen van verbruiksartikelen.

Ricoh Business Driver Programma
Bezoekers kunnen ook kennismaken met hulpmiddelen als de CO2-calculator voor printopdrachten. Deze calculator is een onderdeel van het Ricoh Business Driver Programma dat heeft bewezen een belangrijke bron van duurzame informatie te zijn voor Ricoh’s klanten en biedt permanente (24/7) toegang tot onder andere nieuwe marktrapporten, trainingen en business development diensten.

GreenLine en duurzame printers
De hergebruikte producten in het kader van Ricoh’s GreenLine hebben een aanzienlijk kleinere CO2-voetafdruk dan nieuwe producten die zijn gemaakt uit grondstoffen. Het programma is met succes in de kantooromgeving geïntroduceerd om multifunctionele producten een nieuw leven te geven en wordt nu ook aangeboden voor sommige hoogvolume productiesystemen. Ricoh breidt ook haar 'Resource Smart Return Programme' uit voor klanten die actief zijn in het hoogvolume printen, te beginnen met de terugname en het opnieuw vullen van tonercartridges. Het programma zal later dit jaar ook worden uitgebreid naar andere printeronderdelen.

Technologie van Ricoh
Als voorbeeld van de groeiende portefeuille in groene technologie presenteert Ricoh de Pro L4000. Deze is uitgerust met piëzo-elektrische printkoppen en duurzame latexinkt op waterbasis met een laag milieueffect.

De Ricoh Pro L4000 zal in het eerste kwartaal van 2013 verkrijgbaar zijn in Noord-Amerika en Europa. Verder zal de Aficio™SG 3110DN GelSprinter worden gepresenteerd, de sneldrogende Liquid Gel™-printer van Ricoh die gebruikmaakt van de nieuwste technologie voor scherpe beeldkwaliteit.

Ricoh Print & Share
Met de duurzame Print & Share-printerdriver van Ricoh kan met één klik het papiergebruik worden verminderd, afval worden vermeden en de CO2-uitstoot worden gereduceerd. Daarnaast kunnen hiermee ongewenste prints (zoals pagina’s met alleen een URL) worden voorkomen, wordt de regelafstand geoptimaliseerd en onnodige inhoud (zoals e-mailhandtekeningen of disclaimers) verwijderd. Dit alles met het doel om minder papier te gebruiken bij het afdrukken. De Print & Share-printerdriver is compatibel met alle multifunctionele apparaten (MFP’s) en printers van Ricoh.

Moore concludeert, “EcoPrint komt op het juiste moment als ondersteuning voor de grafische sector die steeds meer beseft dat duurzaamheid een strategisch operationeel element moet zijn voor alle bedrijven. We staan klaar om met bezoekers in gesprek te gaan over de vele manieren waarop we ze kunnen helpen veranderingen te bedenken en door te voeren, hoe klein of hoe groot ook.”

Naar begin