Nieuws

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh’s maatschappelijke betrokkenheid komt tot uiting bij UNICEF OPEN

Podium voor goed doel én CO2 neutraal printen

’s-Hertogenbosch, 12 juni 2011 - Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van IT- en documentmanagement, is dit jaar voor de derde keer als Partner aan UNICEF Open verbonden. UNICEF Open vindt dit jaar plaats van 17 tot en met 23 juni. Dankzij de steun van drie partners, waaronder Ricoh, kan UNICEF haar naam kosteloos aan het evenement verbinden en wordt hen een mooi podium geboden.  Daarnaast zorgt Ricoh vanuit haar maatschappelijke betrokkenheid dat alle documentprocessen van dit toonaangevende tennistoernooi CO2-neutraal worden ingericht. Alle restuitstoot wordt door middel van carbon credits gecompenseerd.

Ricoh is Platinum Partner en Official Office Solutions Provider van de ATP World Tour, en helpt de ATP bij het beheren en verwerken van belangrijke documenten bij de dagelijkse organisatie van het toernooi. Ricoh, al acht opeenvolgende jaren een van de 100 meest duurzame bedrijven ter wereld , is in 2011 begonnen met het toepassen van het Duurzaamheidsprogramma tijdens de 13 door Ricoh gesponsorde ATP World Tour-toernooien en de Ricoh Women’s British Open (golf).
Alle documentprocessen tijdens de evenementen zijn hierdoor CO2-neutraal.

Tijdens het UNICEF Open in Rosmalen heeft Ricoh alle apparaten standaard geconfigureerd op energie-zuinige instellingen, zodat het milieueffect van de medewerkers en journalisten die ze gebruiken, zo veel mogelijk beperkt blijft. Zo worden onnodige prints vermeden, en wordt er standaard dubbelzijdig afgedrukt. Aan het einde van het toernooi zal alle onvermijdelijke resterende CO2-uitstoot worden gecompenseerd met zogenaamde carbon credits , gegenereerd door schone energieprojecten waarin Ricoh heeft geïnvesteerd.

Gineke Wilms, Sponsoring Manager Ricoh Nederland: “Maatschappelijke betrokkenheid is iets wat bij Ricoh vanzelfsprekend is, het is verweven in onze bedrijfsprocessen en in de producten en diensten die we leveren bij onze klanten. Om die reden voeren we ons duurzaamheidsprogramma ook door in onze sponsorships.”

1. Corporate Knights heeft Ricoh in 2011 voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot een van de ‘100 meest duurzame bedrijven ter wereld’. 
2. CO2-kredieten worden gegenereerd in het kader van door de UNFCCC (United Nations Framework Convention on Climate Change) goedgekeurde schone energieprojecten in ontwikkelingslanden.

Naar begin