Nieuws

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh de komende drie jaar Official Sponsor van Topshelf Open

Duurzaam partnership krijgt vervolg

’s-Hertogenbosch, 1 mei 2013 - Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van IT- en documentmanagement, heeft recent haar sponsorovereenkomst met Topshelf Open verlengd voor een periode van drie jaar. Hiermee zet Ricoh haar duurzame verbintenis met het grastennistoernooi in Rosmalen voort tot en met de editie in 2015, na eerder al drie jaar als een van de hoofdsponsoren verbonden te zijn geweest aan UNICEF Open.

Maurits Aalders, Director Marketing bij Ricoh Nederland licht toe: “Ricoh is als Platinum Partner van de ATP World Tour als jarenlang betrokken bij de tennissport. In Nederland zetten we dit graag extra kracht bij. De samenwerking met Topshelf Open biedt ons zowel op merkniveau als op het gebied van relatiemarketing volop mogelijkheden dit in te vullen. Een nieuwe hoofdsponsor en naamgever biedt ook nieuwe mogelijkheden voor zowel het toernooi als haar sponsoren. We zijn dan ook trots ons als official sponsor de komende jaren weer aan het toernooi te verbinden.”

Marcel Hunze, toernooidirecteur van Topshelf Open, is enthousiast: “De samenwerking met Ricoh is de afgelopen jaren erg succesvol gebleken. Ricoh is zowel in Nederland als daarbuiten zeer betrokken bij de tennissport en hun professionele benadering maakt hen tot een ideale partner voor de Topshelf Open. We zijn zeer verheugd met de verlenging van onze overeenkomst.“

Ricoh helpt Topshelf Open en de ATP World Tour bij het beheren en verwerken van belangrijke documenten bij de dagelijkse organisatie van het toernooi. Ricoh, al negen opeenvolgende jaren een van de 100 meest duurzame bedrijven ter wereld , is in 2011 begonnen met het toepassen van het Duurzaamheidsprogramma tijdens de 13 door Ricoh gesponsorde ATP World Tour-toernooien.
Doordat alle restuitstoot als gevolg van printen en kopiëren door middel van carbon credits worden gecompenseerd, zijn de documentprocessen tijdens de evenementen zijn hierdoor CO2-neutraal.

Ricoh is Platinum Partner van de ATP World Tour en in die hoedanigheid naast het Topshelf Open als sponsor betrokken bij ABN AMRO WTT en de KNLTB. 

1. Corporate Knights heeft Ricoh in 2012 voor het negende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot een van de ‘100 meest duurzame bedrijven ter wereld’.
 

Naar begin