Nieuws

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Technology Frontiers op 5 – 6 maart 2013 live te volgen!

Partnership Ricoh met The Economist Group krijgt vervolg

Ricoh Europe is in 2012 een partnership aangegaan met de prestigieuze The Economist Group. Deze samenwerking heeft ook in 2013 een vervolg gekregen. Dit jaar wordt het thema ‘Humans & Machines’ onderzocht.

Naarmate communicatie tussen machines, robotiek, gegevensanalyse en talloze andere technologieën verder doordringen in het bedrijfsleven en de maatschappij, lijkt het alsof de rol van menselijke intuïtie en verbeelding bij diverse activiteiten steeds kleiner wordt. Het Technology Frontiers-programma van dit jaar onderzoekt de manier waarop organisaties in verschillende branches omgaan met de uitdaging om technologie, menselijke intelligentie en verbeelding in evenwicht te brengen. Hoe zorgen organisaties ervoor dat deze elkaar niet beconcurreren, maar juist verrijken?

Het programma, ondersteund door founding sponsor Ricoh, omvat een geavanceerd onderzoeksproject en een tweedaagse conferentie die ook deze keer weer wordt voorgezeten door Tom Standage, Digital Editor bij The Economist. Lees hier meer over het onderzoek en de resultaten.

Volg Techology Frontiers live!
Technology Frontiers op 5 en 6 maart a.s. is ook live te volgen. Bekijk via deze link het complete sprekersprogramma. De sessies zijn allen te volgen via: www.technologyfrontierslive.com

Tom Standage, Digital Editor van The Economist en een wereldwijd erkende autoriteit op het gebied van technologie in het bedrijfsleven en een van de top-100 ‘digital power-brokers’ volgens het tijdschrift Wired, zal ook dit jaar weer aangeven welke tien technologieën in de gaten moeten worden gehouden voor 2013 en 2014. Tom Standage hierover: "Het doel van Technology Frontiers is verder te kijken dan de nieuwe technologieën zelf en deze te bezien in een bredere context, door na te denken over de gevolgen die ze hebben voor onze manier van leven en werken, en voor de maatschappij als geheel. Nu technologie alle aspecten van ons leven raakt, is het belangrijker dan ooit een brede visie te hanteren."

Carsten Bruhn, Executive Vice-president van Ricoh Europe, zegt: “Het programma van de Economist Group, voor de tweede keer gesponsord door Ricoh, is een ideaal forum voor business leaders uit alle hoeken van de wereld om samen te werken en ideeën te delen over de manier waarop door technologie veroorzaakte veranderingen in de toekomst moeten worden beheerd. Het is essentieel dat we de veranderingen door technologie niet onderschatten, en dat organisaties hun bedrijfsprocessen dienovereenkomstig aanpassen, zodat werknemers verbonden worden met de technologie. Op die manier kunnen organisaties een werkomgeving creëren waar menselijke creativiteit en innovatie de aanjagers zijn voor toekomstig succes.”

Naar begin