Ricoh participeert in BioFuel programma van KLM

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh participeert in BioFuel programma van KLM

’s-Hertogenbosch, 16 mei 2014 – Ricoh Nederland is als partner toegetreden tot het KLM Corporate BioFuel Programma. Deelname aan het programma is een nieuw integraal onderdeel van Ricoh’s intensieve duurzaamheidsstrategie, waarbij ook doelstellingen op het gebied van mobiliteit zijn opgenomen.  Door participatie compenseert Ricoh een belangrijk deel van haar jaarlijkse vluchten naar haar Europese hoofdkantoor in Londen. KLM is in 2012 samen met SkyNRG met dit programma gestart met de doelstelling om in 2015 1 procent van alle KLM-vluchten op duurzame biobrandstof uit te voeren en maakte vandaag bekend het programma uit te breiden. De inspanningen van KLM en partners zoals Ricoh komen echter niet alleen ten goede aan het verminderen van de eigen ecologische voetafdruk, maar ook die van het totale luchtverkeer.

 KLM 1

Maurits Aalders, Ricoh (l) en Camiel Eurlings, KLM (r).

Duurzaamheid is een belangrijke pijler voor Ricoh. Door deelname aan het BioFuel programma compenseert Ricoh de vluchten van medewerkers vanuit Nederland naar Londen, waar het Europese hoofdkantoor van Ricoh gevestigd is. Ricoh beperkt het aantal vluchten al zo veel mogelijk. Vanuit kosten- en duurzaamheidsoptiek, maar ook omdat niet voor iedere afspraak fysieke aanwezigheid vereist is. Zeker niet in het digitale tijdperk. Door slim en veelvuldig gebruik te maken van eigen oplossingen op het gebied van videovergaderen, zorgt de organisatie ervoor dat het aantal benodigde vluchten zo laag mogelijk wordt gehouden. Desalniettemin vindt Ricoh het de moeite waard om, als onderdeel van haar duurzaamheidsdoelstellingen, deze vluchten te compenseren.

Deelnemers aan het KLM Corporate BioFuel Programma betalen een toeslag die het verschil in prijs tussen biobrandstof en de traditionele kerosine compenseert. Met deze toeslag wordt biobrandstof aangeschaft en verdeeld over het totale netwerk, zodat ook andere maatschappijen gebruik kunnen maken van de mengvorm.

KLM 2

“We zijn trots op onze deelname aan het BioFuel Programma van KLM”, aldus Maurits Aalders, Directeur Marketing & Business Development van Ricoh. “Het partnership past naadloos in de duurzaamheidsstrategie van Ricoh. Zowel op nationaal als op internationaal niveau heeft Ricoh diverse programma’s die het terugdringen van onze ecologische voetafdruk stimuleren. Eind 2013 werd Ricoh Nederland daarom onderscheiden met de Duurzaam Werken Award, en we worden als tien jaar op rij door het World Economic Forum in Davos genoemd als een van de honderd meest duurzame bedrijven in de wereld.  We vinden het belangrijk om onze duurzaamheidsstrategie zowel intern als naar klanten toe uit te dragen.”

Aalders vervolgt: “Ook Ricoh heeft programma’s waarmee onze klanten duurzaam kunnen werken, zoals het Sustainability Optimisation Programme waarmee onze klanten CO2-neutraal kunnen printen. De CO2-uitstoot die zij veroorzaken wordt gecompenseerd door het aankopen van carbon credits, waarmee in duurzame energieprojecten wordt geïnvesteerd. Onze deelname aan het BioFuel programma van KLM laat dan ook zien dat we graag samenwerken met sterke partners die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan en waarmee we onze gezamenlijke netwerken kunnen aansporen hetzelfde te doen.”

Naar begin