Ricoh nieuwe sponsor van het Deloitte Ladies Open en het KLM Open

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh nieuwe sponsor van het Deloitte Ladies Open en het KLM Open

“Marktleider Ricoh gaat informatieprocessen golftoernooien optimaliseren”

’s-Hertogenbosch/Amsterdam, 17 februari 2014 – Ricoh Nederland en TIG Sports hebben vandaag een samenwerkingsovereenkomst getekend voor een periode van drie jaar. De komende jaren zal Ricoh tijdens het KLM Open de document- en informatieprocessen (papier en digitaal) optimaliseren en verduurzamen. Tijdens het Deloitte Ladies Open wordt met de expertise van Ricoh de interactie met het publiek vergroot.

20140217 Ricoh nieuwe sponsor van het Deloitte Ladies Open en het KLM Open

Maurits Aalders, Director Marketing bij Ricoh Nederland, licht toe: “Door intensief samen te werken met TIG Sports willen we een bijdrage leveren aan het optimaliseren en verduurzamen van de twee mooiste golfevents die ons land kent. Bijvoorbeeld door het toevoegen van mogelijkheden als CO2- neutraal printen, maar ook door het integreren van volledig nieuwe digitale Ricoh technologieën als Clickable Paper. Het aangaan van de samenwerkingsovereenkomst met TIG Sports voor een periode van drie jaar past daarnaast uitstekend in onze toenemende focus in Europa om golf en tennis als communicatieplatform in te zetten.”

Martijn van der Meulen, Managing Director van TIG Sports, is enthousiast: “Ricoh is zowel in Nederland als daarbuiten zeer betrokken bij de golfsport. Hun professionele benadering maakt Ricoh tot een ideale partner. We zijn zeer verheugd met deze meerjarige overeenkomst en waarderen de betrokkenheid in het vergroten van de toernooibeleving.“

KLM Open-toernooidirecteur Daan Slooter is ook verheugd met de nieuwe sponsor: “Het KLM Open is in 2011 en 2012 uitgeroepen tot het meest duurzame golftoernooi van Europa  Wij willen deze lijn voortzetten en door samen te werken met een partij als Ricoh kunnen wij opnieuw een stap zetten in de richting van een steeds duurzamer KLM Open.”

Ricoh is nationaal en internationaal reeds actief in de golfsport. Zo is Ricoh hoofdsponsor en naamgever van het Ricoh Women’s British Open, sponsor van de Nederlandse Golf Federatie, en was het bedrijf vanaf de oprichting tot en met 2012 een van de partners van Golf Team Holland. De Amerikaanse Paula Creamer, al jarenlang een van de beste golfspeelsters ter wereld, is internationaal merkambassadeur van Ricoh.

Naar begin