Duurzame innovatie als ruggengraat van de ATP World Tour

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Duurzame innovatie als ruggengraat van de ATP World Tour

Wat doe je als Platinum Partner van de ATP World Tour met de invulling van de rechten uit je sponsorship? Er is veel bereik middels zichtbaarheid rondom de baan en toernooien, maar je zoekt naar mogelijkheden om het merkverhaal van Ricoh te vertellen via invulling en activatie. Liefst op een gebied waar je met eigen dienstverlening het verschil kan maken.

De invulling van het sponsorship wordt daarom mede vormgegeven door onze status als Official Office Solutions Provider. Dat wil zeggen dat we innovatieve oplossingen voor documentbeheer aan de ATP World Tour-organisatie leveren. Op deze manier voegen we met dit sponsorship extra waarde toe aan het backoffice van ATP en wereldwijd 14 toernooien. Daarmee levert Ricoh een bijdrage aan de ruggengraat van het toernooi. De activiteiten worden gestroomlijnd en informatie wordt verspreid naar de officials, de media, de spelers en de sponsors. Een onmisbaar proces.

ABN AMRO WTT
Voor het ABN AMRO World Tennis Tournament betekent dit sponsorship onder meer dat Ricoh’s bijdrage aan het toernooi 100% CO2-neutraal is, en tegelijkertijd de kwaliteit van de documentoplossingen waarborgt. Oftewel, “High performance – Low impact”.
Al het verbruik van elektriciteit en papier wordt voor de hele week berekend en door middel van carbon credits geneutraliseerd. Deze carbon credits worden verkregen uit duurzame energieprojecten waarin Ricoh heeft geïnvesteerd om het restant aan milieubelasting te compenseren.

Buiten bovenstaande feiten is het toernooi belangrijk op twee zakelijke manieren.
Ten eerste om onze producten en diensten als showcase neer te zetten. Ten tweede om onze klanten en relaties middels tennis een mooie dag te bieden en op een actieve manier bij deze showcase te betrekken.

We hebben namelijk niet al onze producten verstopt achter de schermen van de toernooiorganisatie. Onze Ricoh Lounge is ingericht met een Learning Table, een 3D printer en ons Interactive Whiteboard. Door deze showcase maken klanten en relaties op een laagdrempelige kennis met nieuwe ontwikkelingen in onze business, altijd in relatie tot tennis. De 3D printer fabriceert bijvoorbeeld tennisrackets, op de Learning Table worden video’s van tenniswedstrijden of trainingen geanalyseerd en een cartoonist laat de mogelijkheden zien van het Interactive Whiteboard door tennissende karikaturen te schetsen. Innovatie kan ook leuk zijn!

Pop-Up Office 
De activatie die Ricoh mogelijk als beste typeert is het Pop-Up Office. Na het Topshelf Open en het KLM Open is het wederom onderdeel van ons programma. Een manier om te laten zien wat Ricoh kan betekenen in Office Solutions wordt zeer treffend ervaren door gebruikers. Het nieuwe werken is niet thuis aan je keukentafel zitten en inloggen op de server van je bedrijf. Het nieuwe werken is optimaal gebruik maken van de technologische en digitale middelen om als werknemer, en daarmee als bedrijf, beter te presteren. Altijd en overal werken.

Aanmelden voor het Pop-Up Office? Stuur een e-mail naar sponsoring@ricoh.nl

Kennissessies
Ten laatste, een zeer belangrijk onderdeel van onze aanwezigheid in Ahoy Rotterdam; kennis vergroten van onze klanten en relaties. Ook daarin vinden we parallellen met de tennissport. Een goede tennisspeler heeft namelijk inzicht en overzicht. In het spel van zijn of haar tegenstander, het verloop van de wedstrijd en vooral in zijn of haar eigen kunnen, kracht en kansen om te winnen. Door simpelweg ahead of the game te zijn, kun je de eigen winkansen flink vergroten. In deze seminars helpen we hoe je efficiënter en productiever te werk kan gaan. Onder meer op het gebied van enkele trends zoals duurzaam werken, mobiel werken, mobiel printen en innovatieve vergadermiddelen.

Om het duurzame karakter te benadrukken zijn de uitnodigingen voor de duurzaamheids-sessie compleet CO2-neutraal verstuurd. Dat is een belangrijke bijdrage van Ricoh aan het evenement, maar ook aan de kennis van haar klanten en relaties.

9 februari
We kijken uit naar de eerste toernooidag van het ABN AMRO World Tennis Tournament in Ahoy. Niet alleen vanwege onze eigen activiteiten, juist om zoveel spelers uit de top van de wereld in actie te zien. En niet te vergeten onze Hollandse troeven Haase en Huta Galung!

Dit bericht is eerder verschenen op ricohblog.nl

Naar begin