Grastennistoernooi Rosmalen heet vanaf 2016 Ricoh Open

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Grastennistoernooi Rosmalen heet vanaf 2016 Ricoh Open

’s-Hertogenbosch, 3 december 2015 – Het dames- en heren grastennistoernooi van Rosmalen heeft vanaf de editie van 2016 een nieuwe titelsponsor. Ricoh koppelt de komende drie jaar haar naam aan het ATP/ WTA-toernooi, waarmee het toernooi Ricoh Open gaat heten. Samen met Ricoh zet het toernooi in op groei en vernieuwing.

Met Ricoh als nieuwe titelsponsor gaat het toernooi een nieuwe fase in.
“De afgelopen jaren hebben we al diverse vernieuwingen in ons toernooi doorgevoerd, zowel voor als achter de schermen. Daar was Ricoh als een van de grotere sponsoren ook bij betrokken. Met deze nieuwe samenwerking bouwen we samen met een fantastische partner, die al jarenlang via hun samenwerking met de ATP World Tour en de KNLTB een verbintenis heeft met de tennissport, gezamenlijk aan verdere groei en vernieuwing”, aldus Marcel Hunze, toernooidirecteur.

Mark Boelhouwer, CEO van Ricoh Nederland: “Voor ons is het fantastisch om in onze achtertuin dit unieke toernooi te kunnen ondersteunen en onze naam hieraan te verbinden. Uniek vanwege de setting, het open karakter, het spelersveld en de aantrekkingskracht op bedrijfsleven en sportfans. Een platform dat we de komende jaren graag, en nadrukkelijk samen met andere partners op een vernieuwende manier verder willen uitbouwen om zo als een eco-systeem toegevoegde waarde te bieden voor de sport en alle betrokkenen. In een snel veranderende wereld waar werk en vrije tijd met elkaar verbonden zijn, hebben we de ambitie om op het toernooi de grootste open werkplek van Nederland te realiseren en die ene week in juni dé werkomgeving van Nederland te zijn. Om binnen de ‘afstand van een service’ te kunnen genieten van tennis op topniveau. Een plek dus, waar werken en leven op een unieke manier samenkomt en waar we de producten en diensten waarmee we onze klanten dagelijks ondersteunen in de manier waarop ze werken, kunnen integreren.”

Sjeng Schalken, ambassadeur van het toernooi: “Nadat sinds de editie van 2015 het toernooi een week eerder op de wereldwijde ATP en WTA tenniskalender is geplaatst, heeft Nederland het voorrecht het grastennisseizoen te mogen openen. De meer gunstige timing zal op diverse fronten, en wellicht ook op het deelnemersveld, haar vruchten afwerpen. De betrokkenheid van Ricoh is geweldig nieuws voor het toernooi en de tennissport in Nederland.”

Het Ricoh Open, dat op het terrein van het Autotron in Rosmalen plaatsvindt, ging in het recente verleden door het leven als Unicef Open en Topshelf Open. In 2015 werd het toernooi bij de heren gewonnen door Nicolas Mahut en bij de dames door Camila Giorgi. De editie van 2016 vindt plaats van 6 tot en met 12 juni. Over het deelnemersveld wordt de komende tijd meer bekend. www.ricoh-open.nl

Embedden


Naar begin

| Over Ricoh Open |

Het grastennistoernooi van Rosmalen bestaat sinds 1990 en maakt onderdeel uit van het ATP (mannen) en WTA (vrouwen) circuit. Het toernooi is het op één na grootste tennisevenement in Nederland en het enige WTA damestoernooi. Jaarlijks bereiden topspelers zich in Rosmalen voor op Wimbledon. Sinds 2015 heeft het toernooi een nieuwe week op de internationale tenniskalender direct na Roland Garros, en vormt daarmee de openingsweek van het internationale grastennisseizoen. Ricoh Open vindt plaats van 6 t/m 12 juni 2016.

Naar begin

| Over Ricoh |

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen. 


Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2016 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.209 miljard yen (ongeveer 19.6 miljard USD). 


Voor meer informatie: 

Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 


Volg ons!

Twitter: @RicohNL 

LinkedIn: ricoh-netherlands

Facebook: ricohnederland

YouTube: ricohnl

Blog: WerkTrends.nl 


Naar begin