Greenguard Gold certificaat voor Ricoh latexinkten

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Greenguard Gold certificaat voor Ricoh latexinkten

Milieuvriendelijke latexinkten ook geschikt voor veeleisende binnenomgevingen

’s-Hertogenbosch, 20 augustus 2015 - De voordelen op milieugebied van de latexinkten van Ricoh zijn officieel onderschreven met het UL Greenguard Gold certificaat. Dit internationaal erkende certificaat waarborgt het gebruik van deze watergebaseerde inkten voor binnentoepassingen in kritische omgevingen, zoals scholen en ziekenhuizen. De Ricoh Pro L4100-serie grootformaatprinters schept daarmee nieuwe kansen en mogelijkheden voor grafimedia- en signbedrijven. 

Gecertificeerde latexinkten 

Bij haar entree op de grootformaatmarkt heeft Ricoh heel bewust gekozen voor de latex-technologie. De Ricoh Pro L4100-serie gebruikt eigen geurloze latexinkten op waterbasis. Dankzij de unieke samenstelling van de latexinkten is de Pro L4100-serie geschikt voor een breed scala aan buiten- en binnentoepassingen. Bij deze laatste categorie speelt ook het gebruik van oplosmiddelen een belangrijke rol. Het wereldwijd opererende UL (Underwriters Laboratories) maakt zich sterk voor een veilige leefomgeving in gebouwen, bijvoorbeeld door het verbeteren van de binnenluchtkwaliteit en het beperken van de blootstelling aan chemicaliën. Het recente toegekende UL Greenguard Gold certificaat onderschrijft nu dat het gebruik van de Ricoh latexinkten ook in omgevingen met strenge gezondheidscriteria, zoals scholen en ziekenhuizen, goed mogelijk is. 

Latex biedt voordelen

Jean Paul Schriek, Senior Product Marketeer bij Ricoh Nederland, is blij met het UL Greenguard Gold certificaat: “Onze latexinkt biedt een uitstekend alternatief voor allerlei toepassingen die nu nog met de traditionele oplosmiddelhoudende inkjettechnologie worden geproduceerd. Dit certificaat maakt bovendien duidelijk dat sign-specialisten en grafimediabedrijven met de Ricoh Pro L4100-serie hun markt verder kunnen verbreden naar veeleisende binnenomgevingen. Ze profiteren daarbij van alle verdere voordelen die latexinkten bieden. De inkt hecht zich uitstekend op een breed assortiment aan substraten, zoals gecoat papier, kunststof en textiel. Het drukwerk is direct veegvast en waterbestendig. De lage hardingstemperatuur van 60 graden Celsius, die het gebruik van warmtegevoelige materialen zoals PVC mogelijk maakt, zorgt bovendien voor een zuinig energieverbruik.”

Sjoerd Postma, directeur van Grafisch Centrum Harlingen, vult Schriek aan met ‘een optelsom van feiten’ die hem overtuigden te investeren in een Ricoh Pro L4160: “Het produceren van grootformaatprints, die direct verder verwerkt of geleverd konden worden, stond hoog op ons verlanglijstje. Ook wilden we af van de geuroverlast van de solventinkt, en dan kom je al snel uit bij latex. Daarbij zochten we naar de beschikbaarheid van witte inkt voor bijvoorbeeld de productie van raamstickers.”

Latexinkten in de praktijk

Grafimedia- en sign-ondernemers kunnen binnenkort uitgebreid kennismaken met de kansen en mogelijkheden die latexinkten en de grootformaatmarkt te bieden hebben. Tijdens het KLM Open golftoernooi in Zandvoort organiseren Ricoh en Sign Top op donderdag 10 september een kennissessie waar alle nieuwste ontwikkelingen in de signmarkt op een rij worden gezet. Ook de demonstratie van een grootformaatprinter uit Ricoh’s Pro L4100-serie is onderdeel van die kennissessie.

Naar begin

| Over Ricoh |

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf, gespecialiseerd in oplossingen voor kantooromgevingen zoals printing, documentmanagement, production printing en IT- en outsourcingsdiensten. Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2015 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.231 miljard yen (ongeveer 18.5 miljard USD). 

Het grootse deel van de omzet is afkomstig uit producten, oplossingen en diensten die de interactie tussen mensen en informatie verbeteren. Ricoh ontwikkelt en produceert daarnaast award-winning digitale camera’s en gespecialiseerde industriële producten. Ricoh staat bekend om de hoge technologische kwaliteit, de sterke klantenservice, het dichte servicenetwerk en initiatieven op het gebied van duurzaamheid.

Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh organisaties de manier waarop ze werken te veranderen en te optimaliseren, en daarbij gebruik te maken van de collectieve verbeeldingskracht van hun medewerkers.

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Voor meer informatie:
Ricoh Nederland B.V.
Gineke Wilms, Manager Corporate Communications
T. 073 - 645 27 19 M. 06 - 46 18 35 66
E: Gineke.wilms@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
Facebook: facebook.com/ricohnederland
YouTube: youtube.com/ricohnl
Blog: WerkTrends.nl

Naar begin