Mono-brand resellers verlengen samenwerking met Ricoh

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Mono-brand resellers verlengen samenwerking met Ricoh

Nog betere ontzorging van organisaties in het MKB

’s-Hertogenbosch, 13 mei 2015 – Naar aanleiding van het vernieuwen van het model voor de indirecte distributie van technologiebedrijf Ricoh eerder deze maand, zijn de samenwerkingsovereenkomsten met Ricoh’s Mono-Brand Resellers verlengd. Gezamenlijk zetten Ricoh en de Document Center’s vanuit een local to local gedachte de komende jaren verder in op groei in de MKB markt en het nog beter ontzorgen van klantorganisaties.

Gebruikmakend van kennis van de lokale markt en de kracht van het servicenetwerk en innovatievermogen van Ricoh, is de afgelopen vijf jaar onder de naam Ricoh Document Center succesvol gebouwd aan naam en marktaandeel in de lokale regio’s. De Document Center’s voeren enkel producten en diensten van Ricoh in hun portfolio en beschikken daardoor over een hoge mate van expertise.

Ricoh heeft ambitieuze groeidoelstellingen op het vlak van nieuwe domeinen zoals IT Services, Solutions en Production Printing. Maar ook binnen de huidige core business printing ziet het bedrijf ruimte voor groei. Om daarop in te spelen, en vanuit verbreding van het producten- en dienstenportfolio, is de samenwerkingsvorm met haar resellers vernieuwd.  Elf Ricoh Document Center-ondernemers hebben hun samenwerking met Ricoh als gevolg hiervan verlengd. Deze Document Centers zijn:

Ricoh Document Center Amsterdam
Ricoh Document Center Apeldoorn
Ricoh Document Center Nijmegen
Ricoh Document Center Haaglanden
Ricoh Document Center Friesland
Ricoh Document Center Enschede
Ricoh Document Center Zuid Holland
Ricoh Document Center Noord-Oost
Ricoh Document Center Limburg – Zuid Oost Brabant
Ricoh Document Center Midden Nederland
Ricoh Document Center Midden Brabant, West Brabant en Zeeland

Maurits Aalders, Director Marketing & Indirect Channels bij Ricoh Nederland, licht toe: “De nieuwe samenwerkingsvorm waarbij de Document Center’s niet meer als verkoopagent acteren maar als reseller,  zet de Document Center’s verder in hun kracht. Het stelt ons in staat om samen de eindklant nog beter te bedienen en te ontzorgen op het vlak van document management, IT Services en Production Printing. Ik ben dan ook erg tevreden met de voortzetting van onze samenwerking.”

Ricoh onderscheid 3 formules in de benadering van de MKB markt:

  •  Ricoh Document Center’s; mono-brand resellers die als dedicated Business Partner het brede producten- en diensten portfolio van Ricoh voeren en hierover een hoge mate van expertise bezitten.

  • Authorized Dealers; die naast producten en diensten van Ricoh een breder portfolio voeren. Het nieuwe model geeft hen toegang tot Ricoh’s office-portfolio en MPS dienstverlening. Op basis van een accreditatieprogramma zijn ook specialisaties mogelijk, zoals production printing, document solutions en IT services.

  • Resellers; gericht op het wederverkopen van hardware als printers, multifunctionals en visual communication-producten.

Bekijk hier een toelichting op video door Maurits Aalders op het nieuwe distributiemodel.

Naar begin

| Over Ricoh |

Ricoh is een wereldwijd opererend technologiebedrijf, gespecialiseerd in breed inzetbare oplossingen voor kantooromgevingen, zoals documentmanagement systemen, production printing en IT- en outsourcingsdiensten. Het hoofdkantoor van de Ricoh Group is gevestigd in Tokio, het bedrijf is actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2013 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.195 miljard yen (ongeveer 21.3 miljard USD), gebaseerd op de IFRS accounting norm.

Het grootse deel van de omzet van het bedrijf komt uit producten, oplossingen en diensten die de interactie tussen mensen en informatie verbeteren. Ricoh ontwikkelt en produceert daarnaast hoogwaardige digitale camera’s en gespecialiseerde industriële producten. Ricoh staat bekend om de hoge technologische kwaliteit, het uitzonderlijke niveau van zijn klantenservice en initiatieven op het gebied van duurzaamheid.

Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh organisaties de manier waarop ze werken te veranderen en te optimaliseren, en daarbij gebruik te maken van de collectieve verbeeldingskracht van hun medewerkers.

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):

Voor meer informatie:
Ricoh Nederland B.V.
Gineke Wilms, Corporate PR & Reputations Manager
T. 073 - 645 27 19 M. 06 - 46 18 35 66
E: Gineke.wilms@ricoh.nl

Volg ons!
Twitter: @RicohNL
Facebook: facebook.com/ricohnederland
YouTube: youtube.com/ricohnl
Blog: ricohblog.nl

Naar begin