Ricoh en Pondres gaan samen voor geautomatiseerde klantcommunicatie

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh en Pondres gaan samen voor geautomatiseerde klantcommunicatie

8 oktober 2015, ‘s-Hertogenbosch – Ricoh en Pondres bundelen de krachten op het gebied van Customer Communication Management (CCM). Ricoh, leverancier van IT- en documentmanagement, verzorgt CCM-totaaloplossingen en ondersteunt haar klanten bij de opzet en implementatie hiervan. Daarbij gaat het bedrijf gebruikmaken van de diensten van Pondres, gespecialiseerd in datagedreven marketingcommunicatie. CCM stelt informatie-intensieve organisaties in staat om gerichter te communiceren met hun doelgroep; dit om kosten te verlagen, klantloyaliteit te versterken en de conversie op klantcommunicatie te verhogen.

Pondres beschikt met het GMC Competence Center over vijftien GMC-specialisten, het grootste aantal in Nederland. Het bedrijf biedt innovatieve toepassingen op het gebied van dynamische documentgeneratie voor multichannel communicatie. Door met Pondres samen te werken, vergroot Ricoh de kwaliteit van en flexibiliteit aan resources bij de implementatie van haar CCM-projecten.

In een wereld waar concurrentieverhoudingen verscherpen zijn maximale klantvriendelijkheid en dienstverlening onvoldoende onderscheidend. Relevante klantbeleving is wat de klant, nu en in de toekomst, verlangt. Marketeers zoeken meer verfijnde manieren om hun klanten met de juiste boodschap op het juiste moment te bereiken. Met behulp van de juiste combinatie van communicatiekanalen, op papier en digitaal.

Jeroen Beckers, CEO bij Pondres: “Pondres innoveert continu in datagedreven communicatie. Met de nieuwe website voor onze digitale diensten, digitaal.pondres.nl, spelen wij hier dan ook sterk op in. Mede dankzij de inzet van het GMC Competence Center zijn we in staat geavanceerde toepassingen te ontwikkelen en te implementeren. Zo blijft Pondres voorzien in de steeds veranderende klantbehoeften.”

Rick Haas, Line of Business Manager Application Services bij Ricoh Nederland: “Pondres gaat Ricoh ondersteunen bij de implementatie van GMC-softwareprojecten. Door deze samenwerking kunnen wij ons breder blijven richten op het ontzorgen van onze klanten en kan ook Pondres haar CCM-dienstverlening uitbreiden.”

Naar begin

| Over Ricoh |

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen. 


Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2016 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.209 miljard yen (ongeveer 19.6 miljard USD).


| Over Pondres |

Door persoonlijke aandacht en een intensieve samenwerking ontzorgt Pondres bedrijven bij hun datagedreven communicatie en fulfilment. Het bedrijf biedt de kennis, ervaringen en middelen die nodig zijn om tot een unieke en gepersonaliseerde interactie met klanten te komen: van de verzorging van data, de boodschap en de kanaalkeuze tot aan omnichannelmarketing.

Pondres staat bedrijven bij als regisseur, adviseur en uitvoerder in het volledige communicatieproces. Dit maakt Pondres de hartslag van de communicatie. Ga voor meer informatie naar http://pondres.nl/.


Voor meer informatie: 

Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 


Volg ons!

Twitter: @RicohNL 

LinkedIn: ricoh-netherlands

Facebook: ricohnederland

YouTube: ricohnl

Blog:  WerkTrends.nl  


Pondres    
Jeroen Beckers, CEO
T:  013 – 595 35 00   
E:  anneke.broeckaert@pondres.nl
     (directiesecretaresse)

Naar begin