Ricoh publiceert Sustainability Report 2015

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh publiceert Sustainability Report 2015

Tokio, 7 oktober 2015 – De Ricoh Groep heeft haar jaarlijkse duurzaamheidsrapport 2015 gepubliceerd, waarbij financiële en niet-financiële informatie in relatie tot duurzaamheid geïntegreerd worden gepresenteerd.

Het rapport van dit jaar geeft een overzicht van de meerwaarde die de Ricoh Groep wil creëren voor al haar stakeholders. Nieuw in het rapport is een sectie over de manier waarop dit wordt bereikt, inclusief de strategie en investeringen in de verschillende bedrijfsactiviteiten en de resultaten daarvan. Daarnaast worden Ricoh’s technologische capaciteiten, het klantennetwerk en Ricoh’s duurzaamheidsmanagement belicht.

Voor dit rapport heeft Ricoh gebruik gemaakt van de richtlijnen van onder andere het International <IR> Framework van de International Integrated Reporting Council en de Sustainability Reporting Guidelines van GRI. 

Het Ricoh Group Sustainability Report 2014 is online beschikbaar op als pdf of als digitaal boek.

*Adobe PDF is een handelsmerk of geregistreerd handelsmerk van Adobe Systems Incorporated in de Verenigde Staten en andere landen.

Naar begin

| Over Ricoh |

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf, gespecialiseerd in oplossingen voor kantooromgevingen zoals printing, documentmanagement, production printing en IT- en outsourcingsdiensten. Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2015 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.231 miljard yen (ongeveer 18.5 miljard USD). 

Het grootse deel van de omzet is afkomstig uit producten, oplossingen en diensten die de interactie tussen mensen en informatie verbeteren. Ricoh ontwikkelt en produceert daarnaast award-winning digitale camera’s en gespecialiseerde industriële producten. Ricoh staat bekend om de hoge technologische kwaliteit, de sterke klantenservice, het dichte servicenetwerk en initiatieven op het gebied van duurzaamheid.

Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh organisaties de manier waarop ze werken te veranderen en te optimaliseren, en daarbij gebruik te maken van de collectieve verbeeldingskracht van hun medewerkers.

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Voor meer informatie:
Ricoh Nederland B.V.
Gineke Wilms, Manager Corporate Communications
T. 073 - 645 27 19 M. 06 - 46 18 35 66
E: Gineke.wilms@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
Facebook: facebook.com/ricohnederland
YouTube: youtube.com/ricohnl
Blog: WerkTrends.nl

Naar begin