Ricoh voor de zesde keer uitgeroepen tot één van de meest ethische bedrijven ter wereld in 2015

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh voor de zesde keer uitgeroepen tot één van de meest ethische bedrijven ter wereld in 2015

’s-Hertogenbosch, 11 maart 2015 – Ricoh is voor de zesde keer door het Ethisphere Institute erkend als één van ’s werelds meest ethische bedrijven (2015 World’s Most Ethical Company®). Het Ethisphere Institute is de wereldwijde leider in het afbakenen en bevorderen van ethisch ondernemen en ethische werkwijzen. De aanduiding ‘World’s Most Ethical Companies’ wordt toegekend aan organisaties die een belangrijke invloed hebben op de bedrijfsvoering door het bevorderen van een ethische en transparante cultuur in alle bedrijfsniveau’s.

Dat Ricoh voor de zesde keer wordt onderscheiden, onderstreept Ricoh’s ambitie om een voortrekkersrol te spelen bij ethisch ondernemen om hierdoor op lange termijn waarde toe te voegen voor de belangrijkste stakeholders, zoals klanten, medewerkers, leveranciers, toezichthouders en beleggers.

“We zijn verheugd dat we door onze langlopende initiatieven opnieuw behoren tot de World’s Most Ethical Companies”, aldus Shiro Sasaki, Corporate Executive Vice President van Ricoh Company, Ltd. “Onze overtuigingen zijn vastgelegd in de principes van The Ricoh Way. Daarmee hanteren we in onze bedrijfscultuur de hoogste ethische normen die overeenkomen met de verwachtingen van de maatschappij als geheel.”

Timothy Erblich, Chief Executive Officer van Ethisphere: “Organisaties die horen bij de World’s Most Ethical Companies leggen een verband tussen ethisch ondernemen en betere bedrijfsresultaten. Deze bedrijven gebruiken ethiek als middel om zich verder te profileren als leider in hun branche. Voor het creëren van een ethische cultuur en de erkenning als één van World’s Most Ethical Companies is meer nodig dan alleen een boodschap voor extern gebruik of leidinggevenden die de juiste dingen zeggen. Deze erkenning kan alleen worden verkregen door de samenwerking van alle medewerkers in de hele wereld op alle niveau’s van het bedrijf. We feliciteren Ricoh met deze uitzonderlijke prestatie.”

Naar begin

| Over Ricoh |

Ricoh is een wereldwijd opererend technologiebedrijf, gespecialiseerd in breed inzetbare oplossingen voor kantooromgevingen, zoals documentmanagement systemen, production printing en IT- en outsourcingsdiensten. Het hoofdkantoor van de Ricoh Group is gevestigd in Tokio, het bedrijf is actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2013 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.195 miljard yen (ongeveer 21.3 miljard USD), gebaseerd op de IFRS accounting norm.

Het grootse deel van de omzet van het bedrijf komt uit producten, oplossingen en diensten die de interactie tussen mensen en informatie verbeteren. Ricoh ontwikkelt en produceert daarnaast hoogwaardige digitale camera’s en gespecialiseerde industriële producten. Ricoh staat bekend om de hoge technologische kwaliteit, het uitzonderlijke niveau van zijn klantenservice en initiatieven op het gebied van duurzaamheid.

Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh organisaties de manier waarop ze werken te veranderen en te optimaliseren, en daarbij gebruik te maken van de collectieve verbeeldingskracht van hun medewerkers.

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):

Voor meer informatie:
Ricoh Nederland B.V.
Gineke Wilms, Corporate PR & Reputations Manager
T. 073 - 645 27 19 M. 06 - 46 18 35 66
E: Gineke.wilms@ricoh.nl

Volg ons!
Twitter: @RicohNL
Facebook: facebook.com/ricohnederland
YouTube: youtube.com/ricohnl
Blog: ricohblog.nl

Naar begin

| Over het Ethisphere Institute |
Het Ethisphere® Institute is de wereldwijde leider in het afbakenen en bevorderen van ethisch ondernemen en ethische werkwijzen waarmee ondernemingen hun karakter, het vertrouwen van de markt en zakelijk succes kunnen aansturen. Ethisphere heeft diepgaande expertise in het meten en afbakenen van essentiële ethische normen aan de hand van op gegevens gebaseerde inzichten die bedrijven helpen hun karakter te versterken. Ethisphere beloont uitmuntende prestaties via het programma World’s Most Ethical Companies® voor de erkenning van de meest ethische bedrijven in de wereld. Daarnaast biedt Ethisphere een community van deskundigen uit de branche, verenigd in de Business Ethics Leadership Alliance (BELA), en publiceert het instituut de nieuwste ethische trends en best practices in het tijdschrift Ethisphere Magazine en in The World’s Most Ethical Companies Executive Briefing. Ethisphere is ook toonaangevend als onafhankelijke instelling voor het toetsen van bedrijfsprogramma’s voor ethiek en compliance. Meer informatie over Ethisphere vindt u op: http://ethisphere.com.

Naar begin