Ricoh voor het derde jaar op rij opgenomen in de Dow Jones Sustainability Indices

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh voor het derde jaar op rij opgenomen in de Dow Jones Sustainability Indices

‘s-Hertogenbosch, 28 september 2015 - Ricoh is voor het derde jaar op rij opgenomen in de Dow Jones Sustainability Indices (DJSI). Het technologiebedrijf behaalde de beste score in de categorieën: “Innovation Management”, “Privacy Protection”, “Environmental Policy/Management System” en “Climate Strategy”.

De DJSI, samengesteld door Dow Jones en RobecoSAM Group, beoordeelt als eerste wereldwijde duurzaamheidsindex de duurzaamheid van organisaties op economische, ecologische en sociale aspecten. Het beoordelingsproces wordt gezien als één van de meest toonaangevende methoden vanwege het aantal vragen en de grondigheid van de vragen.

Dit jaar heeft de DJSI wereldwijd ongeveer 2500 organisaties beoordeeld, waarvan er slechts 317 zijn opgenomen in de DJSI World Index. Ricoh is erkend als een duurzame leider op het gebied van computers, randapparatuur en kantoorelektronica. Ricoh is in deze branche, van de 30 nominaties, als één van de zeven bedrijven geselecteerd. Bovendien is het bedrijf niet alleen opgenomen in de DJSI World Index, maar ook in de DJSI Asia/Pacific Index.

Voor meer informatie over Ricoh’s duurzaamheidsinitiatieven, zie

Naar begin

| Over Ricoh |

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf, gespecialiseerd in oplossingen voor kantooromgevingen zoals printing, documentmanagement, production printing en IT- en outsourcingsdiensten. Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2015 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.231 miljard yen (ongeveer 18.5 miljard USD). 

Het grootse deel van de omzet is afkomstig uit producten, oplossingen en diensten die de interactie tussen mensen en informatie verbeteren. Ricoh ontwikkelt en produceert daarnaast award-winning digitale camera’s en gespecialiseerde industriële producten. Ricoh staat bekend om de hoge technologische kwaliteit, de sterke klantenservice, het dichte servicenetwerk en initiatieven op het gebied van duurzaamheid.

Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh organisaties de manier waarop ze werken te veranderen en te optimaliseren, en daarbij gebruik te maken van de collectieve verbeeldingskracht van hun medewerkers.

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Voor meer informatie:
Ricoh Nederland B.V.
Gineke Wilms, Manager Corporate Communications
T. 073 - 645 27 19 M. 06 - 46 18 35 66
E: Gineke.wilms@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
Facebook: facebook.com/ricohnederland
YouTube: youtube.com/ricohnl
Blog: WerkTrends.nl

Naar begin