SI’BON versterkt kennisplatform met Ricoh als partner

Printen Twitter LinkedIn Facebook

SI’BON versterkt kennisplatform met Ricoh als partner

’s-Hertogenbosch, 8 april 2015 – Ricoh heeft zich aangesloten bij SI’BON, de brancheorganisatie voor signbedrijven. “Sign is een belangrijke groeimarkt voor ons”, verklaart Sander Sondaal, Directeur Production Printing bij Ricoh Nederland. “Met dit partnerschap willen wij graag bijdragen aan de verdere ontwikkeling en vernieuwing van deze veelzijdige branche.”

Kennis delen
Ron van Rijssel, directeur van SI'BON, ziet de komst van Ricoh als een mooie aanvulling op het kennisplatform dat hij zijn leden wilt bieden: “Het is belangrijk dat leveranciers onze organisatie en daarmee de branche ondersteunen. Het feit dat ook een grote partij als Ricoh – een relatief nieuwe speler in de signbranche – zich nu aansluit, zorgt weer voor nieuwe initiatieven en nieuw elan. Ricoh is een partner die een schat aan knowhow met zich meebrengt op het gebied van print, software en professionele dienstverlening. Van die kennis kunnen wij als sector volop profiteren.”

Samenwerken en versterken
Ricoh verwacht de komende jaren een belangrijke transformatie van de signbranche, stelt Sander Sondaal. “Dankzij technologische ontwikkelingen, zoals onze latexinkten en inktkoppen, ontstaan er allerlei nieuwe applicaties waarmee signbedrijven zich kunnen verbreden. Tegelijkertijd worden nieuwe vormen van dienstverlening steeds belangrijker. Dit zien we ook bij grafimediabedrijven - een sector waar Ricoh sinds 2008 actief is met een inmiddels bewezen producten- en dienstenportfolio.” Met de aansluiting bij SI’BON wil Ricoh graag kennis delen met de signbranche: “SI’BON is een actieve organisatie die met regionale en landelijke bijeenkomsten haar leden informeert en ondersteunt. Daar willen wij aan bijdragen door samen te werken en elkaar te versterken.”

,

| Over Ricoh |

Ricoh is een wereldwijd opererend technologiebedrijf, gespecialiseerd in breed inzetbare oplossingen voor kantooromgevingen, zoals documentmanagement systemen, production printing en IT- en outsourcingsdiensten. Het hoofdkantoor van de Ricoh Group is gevestigd in Tokio, het bedrijf is actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2013 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.195 miljard yen (ongeveer 21.3 miljard USD), gebaseerd op de IFRS accounting norm.

Het grootse deel van de omzet van het bedrijf komt uit producten, oplossingen en diensten die de interactie tussen mensen en informatie verbeteren. Ricoh ontwikkelt en produceert daarnaast hoogwaardige digitale camera’s en gespecialiseerde industriële producten. Ricoh staat bekend om de hoge technologische kwaliteit, het uitzonderlijke niveau van zijn klantenservice en initiatieven op het gebied van duurzaamheid.

Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh organisaties de manier waarop ze werken te veranderen en te optimaliseren, en daarbij gebruik te maken van de collectieve verbeeldingskracht van hun medewerkers.

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Fotobijschrift (vlnr): Graddus Pott Hofstede (Partner Manager Ricoh), Ron van Rijssel (Directeur SI’BON), Sander Sondaal (Directeur Production Printing Ricoh) en Jeoffrey van Veenendaal op de Grafische Vakbeurs & Vakbeurs Sign 2015.

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):

Voor meer informatie:
Ricoh Nederland B.V.
Gineke Wilms, Corporate PR & Reputations Manager
T. 073 - 645 27 19  M. 06 - 46 18 35 66
E: Gineke.wilms@ricoh.nl

Volg ons!
Twitter:   @RicohPro
Facebook:  facebook.com/ricohnederland
YouTube:   youtube.com/ricohnl
Blog:    ricohblog.nl/productionprinting

Naar begin