IDC MarketScape: Ricoh leider in Managed Workflow Services voor West-Europa

Printen Twitter LinkedIn Facebook

IDC MarketScape: Ricoh leider in Managed Workflow Services voor West-Europa

Londen / ’s-Hertogenbosch, 24 februari 2016 - Ricoh is door onderzoeksbureau IDC uitgeroepen tot leider in Managed Workflow Services. 

Het nieuwe IDC MarketScape-onderzoek voor West-Europa focust op de markt van Managed Workflow Services (MWS). Het rapport met als titel IDC MarketScape: Western Europe 2015 Managed Workflow Services Hardcopy Vendor Assessment — Building on MPDS (managed print and document services) noemt als belangrijke factoren die  bijgedragen aan de positionering van Ricoh: 
  • De krachtige strategie en structuur voor een services-gestuurde organisatie.
  • De mogelijkheid om in gesprekken met klanten voorbeelden van bedrijfstransformaties uit de eigen praktijk aan te halen.
  • Investeringen in personeel en overnames voor de ontwikkeling van specifieke expertise voor de industrie. 
De IDC MarketScape onderzoekt de ontwikkeling van een geheel aan professionele en beheerde services gericht op de automatisering en optimalisering van document-intensieve workflow- en bedrijfsprocessen. Het onderzoek kwam tot stand aan de hand van uitgebreide zakelijke briefings, demo’s en diepgaande interviews met klanten in heel West-Europa. 

“Ricoh blijft investeren in het aanbod van oplossingen binnen verschillende productsegmenten. Daarbij ligt de focus op innovatie in de manier waarop organisaties kunnen werken, waaronder mobiele en cloud-based oplossingen, en het gebruik van technologie voor betere samenwerkingsprocessen”, stelt het rapport van IDC MarketScape. “Ricoh heeft een krachtige strategie en structuur voor een services-gestuurde organisatie. Het bedrijf luistert naar de markt en deelt belangrijke ontwikkelingen in het vormen van oplossingen voor diverse generieke en branches-specifieke processen.” 

“Bedrijven in de Managed Workflow Services-markt, zoals Ricoh, ontwikkelen continu hun aanbod om klanten te helpen de  uitdagende bedrijfsprocessen hun organisaties  aan te pakken”,  zegt Jacqui Hendriks, Research and Consulting Manager bij IDC European Managed Print Services and Document Solutions. “De services resulteren bijvoorbeeld in duidelijk efficiëntere bedrijfsprocessen. Daardoor zien organisaties vervolgens vaak ook andere kansen om hun workflows te optimaliseren en hun bedrijf verder te transformeren.” 

“Het IDC MarketScape-rapport prijst ons streven naar voortdurende verbetering van de Ricoh. Daar zijn we trots op”, aldus David Mills, CEO van Ricoh Europe. “Net zo trots zijn we op onze werkwijze, waarbij we klanten helpen bij het beter vastleggen, beheren en transformeren van gegevens zodat ze sneller de transitie naar toekomstige manieren van werken kunnen realiseren.” 

Informatie over het serviceaanbod van Ricoh vindt u op http://www.ricoh.nl/diensten-en-oplossingen/index.aspx 

| Over IDC MarketScape |
MarketScape is een analysemodel van leveranciers, dat door IDC is ontworpen om een overzicht te geven van het concurrentievermogen van leveranciers in een bepaalde markt. De onderzoeksmethode maakt gebruik van een strikte scoremethode op basis van kwalitatieve en kwantitatieve criteria, weergegeven in een grafische illustratie van de marktpositie van elke leverancier op de desbetreffende markt. MarketScape van IDC biedt een helder kader waarin het aanbod van producten en diensten, de mogelijkheden en strategieën, en factoren voor huidig en toekomstig marktsucces van leveranciers op een zinnige wijze kunnen worden vergeleken. Daarnaast biedt dit kader kopers een 360-graden assessment van de sterke en zwakke punten van huidige en potentiële leveranciers.

Naar begin

| Ricoh op drupa 2016 |
Ricoh zal op drupa 2016 een variëteit aan producten en diensten presenteren, waarmee grafische bedrijven nog sneller bedrijfstransformaties kunnen ondergaan. De tentoongestelde oplossingen openen deuren naar nieuwe kansen en leiden tot hogere productie en winstgevendheid voor vooruitstrevende printprofessionals. Ook de Pro VC60000 zal op de beursstand van Ricoh te vinden zijn. De grootste grafische vakbeurs ter wereld zal plaatsvinden van 31 mei tot 10 juni in de Messe in Düsseldorf, Duitsland. Ricoh zal wederom te vinden zijn in hal 8a. 

| Over Ricoh | 
Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen. 

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2016 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.209 miljard yen (ongeveer 19.6 miljard USD). 

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl
Blog: WerkTrends.nl  

Naar begin