Mapiq en Ricoh sluiten partnership en maken kantoren slimmer en efficiënter
15.06.2016

Mapiq en Ricoh sluiten partnership en maken kantoren slimmer en efficiënter

‘s-Hertogenbosch, 16 juni 2016 – Mapiq en Ricoh Nederland sluiten een partnership en gaan met hun gebundelde oplossingen kantooromgevingen slimmer en efficiënter maken. Ricoh neemt hiermee de smart building oplossing van Mapiq op in haar Communication Services portfolio. Hiermee kunnen kantoormedewerkers bijvoorbeeld snel en slim collega’s vinden of ruimtes reserveren en krijgen facility managers meer inzicht in het gebruik van een kantoorgebouw. Met deze inzichten kan het gebruik van gebouwen duurzamer gemaakt worden en kosten worden bespaard.

De samenwerking past naadloos in Ricoh’s strategie om organisaties te helpen bij het inrichten van de werkplek van de toekomst, waarbij medewerkers, op kantoor en op afstand optimaal met elkaar samenwerken en informatie delen. En waarbij werkplekken duurzamer worden ingericht.

Voordelen voor medewerkers en managers De oplossing van Mapiq geeft medewerkers online toegang tot de faciliteiten van een kantoorgebouw. Ricoh en Mapiq brengen dit al in praktijk in het nieuwe hoofdkantoor van AkzoNobel in Amsterdam. Hier kunnen medewerkers via hun mobiele telefoon, tablet of laptop online hun weg vinden in het gebouw. Welke vergaderruimtes zijn nog vrij? Waar is het rustig in kantoor? Waar vind ik mijn collega’s? Facility managers krijgen hiermee een compleet inzicht in het gebruik van het kantoor en kunnen hiermee sturen. Is het rustig op kantoor dan kunnen zij bijvoorbeeld een verdieping sluiten en zo besparen op energie. Hiermee wordt het kantoor duurzamer en worden kosten bespaard.

Herman Keijsers, director IT & Outsourcing Services bij Ricoh Nederland: “Deze andere manier van werken, werkt. In het nieuwe hoofdkantoor van AkzoNobel zien we bijvoorbeeld dat medewerkers de nieuwe mogelijkheden in samenwerken snel adopteren. Zo horen we ook dat ze het een vooruitgang vinden.”

Sander Schutte, CEO van Mapiq: “Ricoh en Mapiq kijken hetzelfde naar de begrippen werken en samenwerken. We begrijpen beide dat innovatie ontstaat door krachten te bundelen, zodat ieder zich kan specificeren in wat hij of zij het beste kan. Zo ontstaan de beste resultaten.”

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl