NHL Hogeschool blijft samenwerken met Ricoh

Printen Twitter LinkedIn Facebook

NHL Hogeschool blijft samenwerken met Ricoh

MPS dienstverlening zorgt voor verlaging kosten en CO2

16 februari 2016 – Na een Europese aanbesteding kiest NHL Hogeschool opnieuw voor Ricoh als partner voor printdiensten. De hogeschool met vestigingen in Leeuwarden, Groningen en Terschelling maakt ook de komende jaren gebruik van Ricoh’s Managed Print Services (MPS). NHL Hogeschool wordt met de vernieuwde samenwerking niet alleen voorzien van een compleet en optimaal printerpark, maar maakt het voor medewerkers en studenten met Ricoh myPrint ook mogelijk om eenvoudig te printen vanaf mobiele apparaten. Ricoh faciliteert daarbij ook het betaalsysteem waarmee studenten snel en simpel kunnen afrekenen voor hun printjes. Daarnaast krijgen de gebruikers nieuwe mogelijkheden zoals follow me printing en slim scannen.

Ricoh en NHL werken sinds 2009 samen en weten dankzij de nieuwe samenwerking zaken te optimaliseren en kosten te besparen. Naast de printomgeving voor medewerkers en studenten voorziet Ricoh ook in een professioneel hoogvolume afdrukapparatuur in het NHL Document Center.

Duurzame besparingen in een innovatie-pot
Om te zorgen dat zoveel mogelijk geld terecht komt bij het onderwijs, is besparen een belangrijk doel in de samenwerking tussen NHL en Ricoh. Maar ook op energieverbruik, CO2-uitstoot en het gebruik van papier zijn doelen gesteld. Er zijn besparingsdoelstellingen gekoppeld aan drie gebieden: 25% voor energieverbruik, 15% voor papier en de CO2-uitstoot moet neutraal worden. Geld dat hiermee wordt bespaard, gaat in een ‘innovatie-pot’ waarmee Ricoh en NHL Hogeschool werkprocessen willen digitaliseren en optimaliseren om zo de dienstverlening aan medewerkers en studenten verder te verbeteren. Hierdoor wordt informatie beter ontsloten, is minder papier nodig en wordt een bijdrage geleverd aan de duurzaamheidsdoelstellingen van NHL Hogeschool.

Mobiel printen
Debbie Nauta, Inkoper van NHL Hogeschool: “Wij waren op zoek naar een innovatieve invulling van alle printvoorzieningen. Na een strenge selectie kwamen we opnieuw uit bij Ricoh die zowel kwalitatief als prijstechnisch de beste partij was. Zowel voor de professionele printdiensten als voor het innovatieve betaalsysteem in combinatie met mobiel printen. Zo krijgen onze studenten een snelle en continue dienstverlening op maat die past bij hun actuele behoeften.”
Wouter van Duren, accountmanager Educatie bij Ricoh: “Het is mooi dat NHL Hogeschool en Ricoh blijven samenwerken. Gezamenlijk innoveren we onze diensten om studenten en medewerkers op nieuwe manieren te voorzien in hun informatiebehoefte. Onder meer door het organiseren van workshops rond vernieuwing en de introductie van een innovatie-pot om blijvend te werken aan het verhogen van kwaliteit en verlagen van kosten. Zo helpen we NHL Hogeschool om aantrekkelijk te blijven voor nieuwe generaties studenten.”

Naar begin

| Ricoh op drupa 2016 |
Ricoh zal op drupa 2016 een variëteit aan producten en diensten presenteren, waarmee grafische bedrijven nog sneller bedrijfstransformaties kunnen ondergaan. De tentoongestelde oplossingen openen deuren naar nieuwe kansen en leiden tot hogere productie en winstgevendheid voor vooruitstrevende printprofessionals. Ook de Pro VC60000 zal op de beursstand van Ricoh te vinden zijn. De grootste grafische vakbeurs ter wereld zal plaatsvinden van 31 mei tot 10 juni in de Messe in Düsseldorf, Duitsland. Ricoh zal wederom te vinden zijn in hal 8a. 

| Over Ricoh | 
Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen. 

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2016 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.209 miljard yen (ongeveer 19.6 miljard USD). 

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl
Blog: WerkTrends.nl  

Naar begin