Specialist in datagedreven marketing kiest voor partner met toekomstvisie

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Specialist in datagedreven marketing kiest voor partner met toekomstvisie

Pondres zet volgende stap in inkjet met  Ricoh Pro VC60000 

’s Hertogenbosch, 12 mei 2016 – Pondres behoort al sinds 2010 tot de early adopters van inkjet in Nederland. De ontwikkelingen in de markt en de versnelde transformatie die het Tilburgse bedrijf zelf ondergaat maken nu een volgende stap in inkjet noodzakelijk, stelt CEO Jeroen Beckers: “De grafische kwaliteitseisen in marketingcommunicatie worden steeds hoger. Met de Ricoh Pro VC60000 kunnen we nieuwe product-marktcombinaties introduceren.” 

Toekomstkansen
Bij de start van het inkjet-avontuur bestond het orderpakket van Pondres voor een belangrijk deel uit marketinggericht printwerk, kijkt Beckers terug: “In de tijd van de economische crisis liep dat volume echter sterk terug. We hebben ons toen op groei in de transactionele markt gericht. Daar hebben we met succes een goede positie opgebouwd.” Maar Beckers richt zijn blik vooral vooruit: “En dan zie je dat deze transactionele communicatie op termijn toch grotendeels via digitale kanalen zal verlopen. Tegelijkertijd zien we dat print in de marketingcommunicatiemix juist een belangrijke rol blijft spelen. Dus daar liggen onze toekomstkansen.”

Multichannel marketingcommunicatie
In reactie op de ontwikkelingen in de markt, onderging ook de eigen organisatie een metamorfose, vertelt Beckers: “Om goed in te spelen op de verdere digitalisering in communicatie en op hetzelfde moment onze kracht in print te versterken, richten we onze focus sinds een jaar op twee separate businessunits. Met de unit ‘customer communication management’, kortweg CCM, ontsluiten we de data die nodig zijn voor persoonlijke en relevante  klantcommunicatie via meerdere kanalen vanuit een centraal klantbeeld. En met ‘print, mail en fulfilment’ verzorgen we de fysieke productie ervan, als een van de omnichannel output kanalen. De synergie tussen beide bedrijfsonderdelen is optimaal. We kunnen onze klanten volledige multichannel marketingcommunicatie aanbieden.”

Pondres kiest Ricoh Pro VC60000 
Ook een heroriëntatie op inkjetgebied was onderdeel van de nieuwe strategie, legt Beckers uit: “De inkjettechnologie heeft zich snel ontwikkeld. Dat stelt ons in staat nu de noodzakelijke stap te maken richting een hogere afdrukkwaliteit tegen lagere kosten. Met de Ricoh Pro VC60000 kunnen we traditioneel gedrukte massacommunicatie daadwerkelijk vervangen door persoonlijke en relevante marketingcommunicatie.” De Ricoh Pro VC60000 onderscheidt zich, dankzij de combinatie van een hoge resolutie van 1200x1200 dpi en een variabele druppelgrootte, kwalitatief duidelijk ten opzichte van andere inkjetsystemen, stelt Beckers. Bovendien beschikt Ricoh over eigen Gen5 printkoppen en eigen inkten. Daarmee heeft Ricoh de verdere ontwikkeling van de technologie in eigen beheer en dat biedt gebruikers zekerheid over de continuïteit en de toekomst ervan.

Naast het Ricoh Pro VC60000 inkjet productiesysteem investeert Pondres ook in een tonergebaseerde Ricoh Pro C9110 en een Pro 8120. “Daarmee breiden we onze capaciteit en mogelijkheden nog verder uit”, stelt Beckers. Hij deed verder een beroep op Ricoh om ook een nieuwe inspiratieruimte te helpen richten, met onder andere drie short throw projectors en een interactive Wideboard D5500.

Partnerschap met Ricoh
“Tijdens onze gesprekken met verschillende partijen, werd ons al snel duidelijk dat Ricoh onze toekomstvisie deelt”, vertelt Beckers. “Bovendien staat Ricoh open voor nauwe samenwerking op het gebied van business development in print, maar ook in CCM. Ricoh voert bijvoorbeeld onder andere een reputatieonderzoek uit om onze positie en positionering inzichtelijk te maken. Op die manier versterken we elkaar en verbreden we beiden onze dienstverlening.”

Sonders_Jeroen_image


Sander Sondaal (l) en Jeroen Beckers (r) schudden elkaar de hand op de nieuwe samenwerking.

Sander Sondaal, Directeur Production Printing bij Ricoh Nederland, is blij met de nieuwe samenwerking met Pondres: “Ricoh heeft hard gewerkt om, gebaseerd op meer dan dertig jaar ervaring, inkjet op het hoogste niveau te brengen. Dat ook Pondres zich nu voegt bij de internationale groep gebruikers die kiezen voor Ricoh en investeren in de Ricoh Pro VC60000, vormt een erkenning voor de kwaliteit en de prestaties van dit rotatieve productiesysteem. Maar zeker ook voor de richting die Ricoh heeft gekozen.” Jeroen Beckers sluit zich daar bij aan: “Meer nog dan alleen de machine, levert Ricoh ook de visie en het partnerschap die passen bij de strategie van Pondres. We blijven investeren in datagedreven communicatie.”



Naar begin

| Ricoh op drupa 2016 |
Ricoh zal op drupa 2016 een variëteit aan producten en diensten presenteren, waarmee grafische bedrijven nog sneller bedrijfstransformaties kunnen ondergaan. De tentoongestelde oplossingen openen deuren naar nieuwe kansen en leiden tot hogere productie en winstgevendheid voor vooruitstrevende printprofessionals. Ook de Pro VC60000 zal op de beursstand van Ricoh te vinden zijn. De grootste grafische vakbeurs ter wereld zal plaatsvinden van 31 mei tot 10 juni in de Messe in Düsseldorf, Duitsland. Ricoh zal wederom te vinden zijn in hal 8a. 

| Over Ricoh | 
Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen. 

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2016 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.209 miljard yen (ongeveer 19.6 miljard USD). 

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl
Blog: WerkTrends.nl  

Naar begin