Ricoh en Methis Software zorgen voor snelle en flexibele data cleansing op wereldwijde schaal

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh en Methis Software zorgen voor snelle en flexibele data cleansing op wereldwijde schaal

’s Hertogenbosch, 14 maart 2016 – Ricoh biedt samen met Methis Software, een partner die lid is van het Ricoh Developer Program, de oplossing /data.mill aan: hiermee kan eenvoudig en automatisch de controle van data en correctie van onnauwkeurigheden worden uitgevoerd. /data.mill is snel, eenvoudig, betaalbaar. Het samenwerkingsverband met Methis speelt in op de behoefte aan opgeschoonde klantdata. Die zijn van fundamenteel belang om op rendabele wijze pakkende, gepersonaliseerde campagnes te realiseren met drukwerk en via digitale media. 

“We hebben allemaal wel al eens direct mail ontvangen waarin onze gegevens verkeerd waren. Als ontvanger heb je dan de neiging om die linea recta de prullenbak in te gooien”, zegt Jean Paul Schriek, Product Marketeer Production Printing, Ricoh Nederland. “Vroeger kon handmatige correctie vele uren in beslag nemen om ervoor te zorgen dat je beschikte over actuele datasets. Dat had een negatieve invloed op de doorlooptijd en rentabiliteit van een project.”

“Dankzij onze samenwerking met data cleansing- en adresmanagementspecialist Methis Software,” voegt Schriek eraan toe, “kunnen onze klanten nu sneller en eenvoudiger zeer specifiek gerichte communicatie creëren met data die automatisch zijn gedubbelcheckt, gecrosscheckt en verrijkt voor maximale nauwkeurigheid, inclusief de juiste notatie. Om efficiëntere workflows met variabele data mogelijk te maken, integreert /data.mill met bestaande CRM-oplossingen. Bovendien kan de data cleansing-API worden toegevoegd aan webformulieren om te voorkomen dat verkeerde data in een database terechtkomen.”

“/data.mill kan op basis van een groot aantal databases onnauwkeurigheden corrigeren, typefouten verwijderen en zelfs geomarketingdata toevoegen”, legt Schriek uit. “De oplossing past de juiste aanspreking toe en standaardiseert tekst om verkeerd hoofdlettergebruik uit te sluiten. IBAN-nummers en BIC-codes worden beoordeeld, e-mailadressen worden gevalideerd en telefoonnummers kunnen zelfs worden herkend als vaste of mobiele nummers. Bovendien kan worden gecontroleerd of mobiele nummers nog in gebruik zijn.” 

Het voorbereiden en gebruiken van opgeschoonde data zal steeds belangrijker worden in de toekomst. Dankzij /data.mill hoeft er tot wel 95% minder tijd te worden besteed aan data cleansing. Tegelijkertijd verkleint de oplossing de kans op fouten. Regelmatige beoordeling van bestaande data zorgt ervoor dat databases worden bijgewerkt als mensen verhuizen of hun gegevens wijzigen. 

Schriek voegt eraan toe: “Als de elementaire data niet kloppen, zullen ontvangers niet geïnteresseerd zijn in het product dat je aanprijst, hoe goed dat ook is. Dankzij /data.mill kunnen marketeers zeker zijn van de nauwkeurigheid van data en eenvoudiger nieuwe deuren openen bij zowel bestaande als potentiële nieuwe klanten. 
/data.mill-creditbundels zijn momenteel beschikbaar in Midden-Europa (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) en zullen in de loop van dit jaar worden gelanceerd in andere landen in Europa.

Naar begin

Ricoh op drupa 2016

Ricoh zal op drupa 2016 een variëteit aan producten en diensten presenteren, waarmee grafische bedrijven nog sneller bedrijfstransformaties kunnen ondergaan. De tentoongestelde oplossingen openen deuren naar nieuwe kansen en leiden tot hogere productie en winstgevendheid voor vooruitstrevende printprofessionals. Ook de Pro VC60000 zal op de beursstand van Ricoh te vinden zijn. De grootste grafische vakbeurs ter wereld zal plaatsvinden van 31 mei tot 10 juni in de Messe in Düsseldorf, Duitsland. Ricoh zal wederom te vinden zijn in hal 8a.

Naar begin

| Ricoh op drupa 2016 |
Ricoh zal op drupa 2016 een variëteit aan producten en diensten presenteren, waarmee grafische bedrijven nog sneller bedrijfstransformaties kunnen ondergaan. De tentoongestelde oplossingen openen deuren naar nieuwe kansen en leiden tot hogere productie en winstgevendheid voor vooruitstrevende printprofessionals. Ook de Pro VC60000 zal op de beursstand van Ricoh te vinden zijn. De grootste grafische vakbeurs ter wereld zal plaatsvinden van 31 mei tot 10 juni in de Messe in Düsseldorf, Duitsland. Ricoh zal wederom te vinden zijn in hal 8a. 

| Over Ricoh | 
Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen. 

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2016 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.209 miljard yen (ongeveer 19.6 miljard USD). 

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl
Blog: WerkTrends.nl  

Naar begin