Ricoh installeert 300ste Ricoh Pro™ C9110 in Europa
10.10.2016

Ricoh installeert 300ste Ricoh Pro™ C9110 in Europa

's-Hertogenbosch, 10 oktober 2016 - Europa’s driehonderdste Ricoh Pro™ C9110  losblad kleurenproductiesysteem is geïnstalleerd bij HG Media in Noorwegen.

HG Media had al een Ricoh Pro C9110. De tweede werd besteld kort nadat bleek dat de eerste een productiviteitswinst van 300% opleverde. Managing Director Lars Christoffersen zegt: “Op het moment dat de eerste Pro C9110 operationeel was, produceerden we drie keer zoveel opdrachten. We hadden niet verwacht dat de productie 300% hoger zou liggen. We hadden eigenlijk gedacht dat we misschien een toename in productie van hoogstens 50% zouden zien.” 
Twee keer zo snel
“De Pro C9110 produceert meer dan twee keer zo snel als de vorige systemen die we gebruikten. Gezien de productiviteit zijn veel meer opdrachten rendabel digitaal te produceren en ligt het omslagpunt tussen offset en print hoger. We kunnen ook veel flexibeler werken.”

HG Media, dat een omzet heeft van 5,4 miljoen euro, focust sinds jaar en dag sterk op digitaal drukken. Het waren de snelheid van de Ricoh Pro C9110, de robuustheid, afdrukkwaliteit, en mogelijkheid om bannervellen te printen die overtuigden, zegt Christoffersen: “Wij hebben intussen al een aantal digitale systemen gehad. We vinden dat de afdrukkwaliteit die zij produceerden, onderdoen voor de topkwaliteit van de Ricoh productiesystemen. 

Gevraagd naar het verwachte effect van het tweede productiesysteem, zegt hij: “In de eerste maand produceerde de eerste Ricoh Pro C9110 800.000 A4-prints. Nu we er twee hebben, denken we dat het volume zal stijgen tot gemiddeld 1,5 tot 2 miljoen A4-prints per maand.”

Sander Sondaal, Director Production Printing, Ricoh Nederland, zegt: “De Ricoh Pro C9100-serie is ontwikkeld om te voldoen aan de vraag bij grafimediabedrijven naar kleine oplagen van hoge kwaliteit. Dat er al driehonderd systemen verkocht zijn, dat eind 2014 geïntroduceerd werd, toont aan dat hier meer dan voldoende vraag naar is. Ook toonaangevende bedrijven in Nederland, zoals Impress, Zalsman, ARSprintmedia en Magneet Communicatiecentrum, hebben voor meer dan één Pro C9100-serie gekozen en daarmee hun capaciteit aanzienlijk verhoogd. Opdrachtgevers profiteren van de voordelen dat er sneller geleverd kan worden tegen een betaalbare prijs, maar wel met de kwaliteit van drukwerk.” 
Capaciteitstoename
Een ander grafimediabedrijf dat gekozen heeft voor Pro C9100-technologie, is de Deense digitale drukkerij Ecograf, een bedrijf met een omzet van 1,5 miljoen euro. De onderneming investeerde onlangs in twee Ricoh Pro C9110-productiesystemen. Wat het bedrijf over de streep trok, waren de afdrukkwaliteit en de productiviteit van de productiesystemen. Sales Director Lars Christensen voegt eraan toe: “De operationele productiekosten op deze systemen zijn zeer laag. Ze werken optimaal en vergen slechts een minimum aan onderhoud. Misschien wel het allerbelangrijkste is dat ze ons geholpen hebben om onze productiecapaciteit te verhogen. We verwachten dat we met deze productiesystemen onze omzet met tot wel 20% kunnen laten groeien.”

Een belangrijke doorslaggevende beslissingsfactor voor de commerciële drukkerij Impremta Pagès in Spanje was dat het productiesysteem de mogelijkheid biedt om een breed scala aan substraten te verwerken. Eigenaar Josep Pagès: “Wij kozen voor de Pro C9110 vanwege zijn ruime keuze aan mediaopties en zijn afdrukkwaliteit. Bovendien zal hij ons helpen om in te spelen op de toenemende vraag naar kleine oplagen met snelle doorlooptijden. Met deze nieuwe aanwinst zullen we bij Impremta onze flexibiliteit en efficiëntie verbeteren.”

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl