Ricoh lanceert nieuwe milieuvriendelijke AR-latexinkten op FESPA Digital 2016

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh lanceert nieuwe milieuvriendelijke AR-latexinkten op FESPA Digital 2016

’s Hertogenbosch, 25 januari 2016Ricoh introduceert in maart op FESPA Digital haar eigen watergedragen AR-latexinkt (Aqueous Resin) voor de Ricoh Pro™ L4100-serie grootformaat printers. Ricoh speelt hiermee in op de klanteisen in de snelgroeiende markt van signtoepassingen. FESPA Digital vindt plaats van 8 tot en met 11 maart in RAI Amsterdam. U vindt Ricoh op de beurs op stand S132 in hal 7.

De nieuwe latexinkt is niet alleen milieuvriendelijk, maar levert ook een hogere productiviteit en verbeterde beeldkwaliteit. Tijdens FESPA Digital laat Ricoh zien dat de AR-inkt sneller droogt en rijkere kleuren biedt op een breder scala aan substraten. Bovendien valt bij de AR-inkt het energieverbruik lager uit. Printbedrijven zullen ontdekken hoe ze hiermee hun aanbod aan sign & display graphics voor binnen- en buitentoepassingen aanzienlijk kunnen uitbreiden.

Groot kleurbereik voor een verbluffend resultaat
Ricoh’s nieuwe AR-latexinkten zijn verkrijgbaar in CMYK plus oranje en groen, wat een groter kleurbereik mogelijk maakt. Daarnaast is witte inkt beschikbaar voor prints op transparante of donkere substraten. 

De mogelijkheid om witte inkt te gebruiken als deklaag op transparant of donker materiaal komt de natuurlijke levendigheid van kleuren ten goede. Daarnaast wordt witte inkt ingezet voor drielaags printen in combinatie met transparante media. Hierdoor is de grootformaat latexprinter ook geschikt voor raamtoepassingen. 

De Pro™ L4100-serie produceert een breed scala aan toepassingen, van posters en POP-materiaal (Point Of Purchase) tot raamtoepassingen en outdoor banners. De nauwkeurige kleursimulatie met 6 kleuren maakt het model geschikt voor veeleisende opdrachten waar kleurkwaliteit van cruciaal belang is. De hoge zwartdensiteit leveren rijke en contrasterende details op, terwijl de witte inkt zorgt voor levendige resultaten.

Anne Veldman, Product Manager Production Printing, Ricoh Nederland: “Deze nieuwe milieuvriendelijke inkt maakt het mogelijk om meer toepassingen dan ooit te produceren op media zoals folie, gecoat papier, PET, zeildoek, PVC, polyesterdoek, katoen, behang en transparant vinyl. We zijn ervan overtuigd dat bezoekers aan FESPA Digital 2016 zeer aangenaam verrast zullen zijn door onze nieuwe latexinkten.”

Productiesnelheid en sterke prestaties op milieugebied
Ricoh’s AR-latexinkten drogen snel. Dit stelt operators in staat om direct na te bewerken. “Dat levert een grote productiviteitswinst op”, aldus Veldman. 

Ricoh’s nieuwe AR-latexinkten presteren ook sterk op het gebied van duurzaamheid. De inkten hebben de Greenguard Gold-certificering van UL Environment. Dit bewijst de lage chemische emissies en gezonde binnenluchtkwaliteit in omgevingen waar de inkten worden gebruikt. Met andere woorden: Ricoh’s AR-latexinkten zijn geschikt voor gebruik in omgevingen zoals scholen en ziekenhuizen. Een ander pluspunt van de inkten is dat er weinig vluchtige organische stoffen (VOS) en geuren vrijkomen, waardoor er geen speciale ventilatie nodig is bij productie. De inkt wordt bovendien geleverd in herbruikbare inktcartridges en milieuvriendelijke inktpakketten.
Een testlocatie voor de AR-latexinkt was het Nederlandse Multicopy Lansingerland, dat haar Ricoh Pro L4160 inzet voor diverse toepassingen, waaronder indoor & outdoor signage en wandbekleding. Eigenaar Robert de Klijne vertelt: “We zijn uitzonderlijk tevreden, zowel wat de printer als wat de nieuwe inkt betreft. We printen probleemloos op alle soorten media. Onze klanten zijn er dan ook zeer over te spreken. De snelle droogtijd stroomlijnt de productie en heeft onze productiviteit een boost gegeven. De kleurkwaliteit is verbeterd ten opzichte van eerdere oplossingen. Het zwart is dieper en geeft ons meer contrast. Dankzij de lagere droogtemperaturen verspillen we minder media. Ik denk daarbij vooral aan lichtere en warmtegevoelige materialen.” 

Zestig procent groei van de activiteiten
Gevraagd naar het algemene effect op zijn bedrijf zegt De Klijne: “In het voorjaar van 2015 was het onze doelstelling om onze signageactiviteiten met 50% te laten groeien. Aan het einde van het jaar waren die met wel 60% gegroeid, wat voor een groot deel te danken is aan onze Ricoh-oplossingen.”
Veldman besluit: “De prestaties en de flexibiliteit van onze nieuwe AR-latexinkten zijn een krachtige combinatie die printbedrijven helpt om nieuwe toepassingen op te nemen in hun aanbod. Tegelijkertijd profiteren ze van gestroomlijnde productie, minder afval en betere kwaliteit. Met de Ricoh Pro L4100-serie en AR-latexinkten zijn printbedrijven perfect uitgerust om hun klanten beter te ondersteunen, nieuwe markten te betreden en nieuwe opdrachten binnen te halen.”

Geïnteresseerden kunnen voor meer informatie en gratis entreekaarten voor FESPA Digital 2016 terecht op de site van Ricoh.
In aanloop naar FESPA Digital 2016 organiseert Ricoh op donderdag 18 februari om 11 uur een webinar over differentiëren en automatiseren in grootformaat. Dit webinar duurt drie kwartier. Via de registratiesite kunt u zich kosteloos opgeven.

Naar begin

| Over Ricoh |

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf, gespecialiseerd in oplossingen voor kantooromgevingen zoals printing, documentmanagement, production printing en IT- en outsourcingsdiensten. Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2015 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.231 miljard yen (ongeveer 18.5 miljard USD). 

Het grootse deel van de omzet is afkomstig uit producten, oplossingen en diensten die de interactie tussen mensen en informatie verbeteren. Ricoh ontwikkelt en produceert daarnaast award-winning digitale camera’s en gespecialiseerde industriële producten. Ricoh staat bekend om de hoge technologische kwaliteit, de sterke klantenservice, het dichte servicenetwerk en initiatieven op het gebied van duurzaamheid.

Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh organisaties de manier waarop ze werken te veranderen en te optimaliseren, en daarbij gebruik te maken van de collectieve verbeeldingskracht van hun medewerkers.

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Voor meer informatie:
Ricoh Nederland B.V.
Gineke Wilms, Manager Corporate Communications
T. 073 - 645 27 19 M. 06 - 46 18 35 66
E: Gineke.wilms@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
Facebook: facebook.com/ricohnederland
YouTube: youtube.com/ricohnl
Blog: WerkTrends.nl

Naar begin