Ricoh introduceert nieuwe vijfde kleur neonroze toner op Labelexpo

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh introduceert nieuwe vijfde kleur neonroze toner op Labelexpo

Ricoh Nederland, ‘s-Hertogenbosch - Ricoh introduceert de nieuwe vijfde kleur neonroze tijdens Labelexpo Europe, van 25 tot en met 28 september in Brussel. De toepassing van deze fluorescerende toner en metallic effecten op een scala aan media levert schitterend drukwerk op. Dat biedt ontwerpers, brand owners en grafimediabedrijven nieuwe creatieve mogelijkheden om zich te onderscheiden met opvallende etiketten en verpakkingen.

Ricoh_introduceert_nieuwe_vijfde_kleur_neonroze_tijdens_Labelexpo


Opvallend drukwerk met neonroze
Met de lancering van neonroze, een fluorescerende toner, breidt Ricoh de mogelijkheden van het vijfde kleurstation op haar Ricoh Pro C7100x-serie verder uit. Gebruikers konden al in aanvulling op CMYK beschikken over witte, transparante en fluorescerende neongele toner. Daarmee creëren ze in het oog springende effecten op bijvoorbeeld kaarten en boekomslagen, maar ook op etiketten en verpakkingen. “Steeds meer grafimediabedrijven willen beschikken over de mogelijkheid om snel, gemakkelijk en rendabel gepersonaliseerd drukwerk van hoge kwaliteit aan te bieden dat bovendien extra opvalt,” zegt Huib Kolen, Manager Business Development & HV Specialisten, Ricoh Nederland. “Deze nieuwste aanwinst biedt talrijke interessante kansen.”

Scala aan media
Tijdens Labelexpo presenteert Ricoh, in samenwerking met de Europese papier- en foliespecialist MDV Group (in hal 9 op stand 9B36), op de Ricoh Pro C7110x ook talrijke voorbeelden op een scala aan papier, karton en kunststof substraten. “Denk bijvoorbeeld aan etiketten met zowel zilverkleurige als goudkleurige effecten en toepassingen van de gloednieuwe neonroze toner,” zegt Huib Kolen, Manager Business Development & HV Specialisten, Ricoh Nederland.

Speciale metallic effecten
“De mogelijkheid om ook metallic drukwerk van voorspelbare hoge kwaliteit te produceren stelt grafimediabedrijven in staat om hun applicatie portfolio uit te breiden en een ruimere keuze aan creatieve toepassingen aan te bieden met schitterende resultaten”, vervolgt Kolen. Hij is blij dat nu ook MDV Ultra Silver (360 g/m2) gecertificeerd is voor gebruik met het Color-Logic proces op de Ricoh Pro C7100x-serie. Met Color-Logic software kunnen met gebruik van CMYK plus witte toner speciale effecten op metallic substraten (zoals MDV Ultra Silver) worden gecreëerd. “Dankzij deze certificering kunnen ontwerpers, grafimediabedrijven en klanten rekenen op een voorspelbaar eindresultaat van de metallic effecten en kleuren. Dat stelt ze in staat de innovatieve en creatieve mogelijkheden optimaal te benutten.”

Grootformaat voor sign en display
Labelexpo-bezoekers maken op de stand van partner MDV Group ook kennis met de sign- en displaytoepassingen die geproduceerd worden op de Ricoh Pro L4100 grootformaat latexprinter. Kolen: “Denk daarbij niet alleen aan binnen- en buitentoepassingen, maar ook aan labels voor de verpakkingsmarkt.”

Variabele data op thermisch papier 
In hal 6 presenteert Ricoh op stand 6C28 bovendien nog een breed scala aan thermische papiersoorten met een topcoating die voor alle toepassingen te gebruiken zijn waarbij er variabele informatie moet worden toegevoegd. Zo zijn ze ideaal voor de voedingsindustrie en ook voor facturen, bankafschriften, tags en parkeer-, entertainment- en transportkaarten.

Naar begin

| Over Ricoh |
Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen. 

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2016 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.209 miljard yen (ongeveer 19.6 miljard USD). 

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl

Naar begin