Middelgrote bedrijven verwachten dat werk in 2017 verandert

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Middelgrote bedrijven verwachten dat werk in 2017 verandert

Ricoh, ‘s Hertogenbosch, 23 maart 2017 - Een overweldigende meerderheid van de werknemers bij Europese middelgrote bedrijven verwachten dat hun werk verandert in 2017. Dat blijkt uit onderzoek dat Ricoh heeft uitgevoerd.


96% of de respondenten werkzaam bij bedrijven met 50-500 werknemers zijn het er over eens dat factoren als digitale disruptie, economische onzekerheid en verandering in regelgeving invloed gaan hebben op hun werk. Toch zijn ze positief en zelfverzekerd. Slechts 8% verwacht dat ze van baan veranderen en maar 12% gelooft dat ze in 2017 minder carrièremogelijkheden hebben.

De meerderheid van de 790 ondervraagde medewerkers, werkzaam bij middelgrote bedrijven, kijkt uit naar creativiteit en technologie in 2017.

  • 57% verwacht dat hun bedrijven creatiever worden met hulpbronnen  
  • 62% vindt dat hun bedrijven meer moeten doen om nieuwe technologieën en processen te gebruiken
  • 64% is het erover eens dat nieuwe technologieën de connectiviteit fors zullen verhogen
Bovenop dat enthousiasme verwacht 59% van de werknemers in middelgrote bedrijven dat hun bedrijf een sterkere positie dan nu zal innemen tegen het einde van het jaar.

Het rapport van Ricoh Europe over de impact die werknemers verwachten door verandering in 2017, is beschikbaar op www.ricoh.nl/thoughtleadership.

David Mills, CEO van Ricoh Europe,: "Europese middelgrote bedrijven staan voor grote uitdagingen wat betreft structuren, hulpbronnen en gedrag. Ondanks dat feit hoeven we de huidige periode van verandering niet als een bedreiging te zien. De economische onzekerheid blijft waarschijnlijk aanhouden en middelgrote bedrijven moeten een tandje bijzetten. Het is positief dat zoveel werknemers dat feit erkennen en om de middelen vragen om dat ook te kunnen doen."

"Coöperatieve teams vormen het hart van elk succesvol bedrijf en digitale oplossingen als cognitieve whiteboards ondersteunen de groei hiervan. Door om digitale technologieën te vragen die de samenwerking vereenvoudigen, geven werknemers aan dat ze betrokken en gemotiveerd zijn om van veranderingen te profiteren als bedrijf."

Louella Fernandes, associate director, Quocirca, voegt hieraan toe: "Zonder een strategische focus op hun informatiebeheerprocessen zullen heel wat bedrijven blijven worstelen. Bedrijven moeten prioriteiten stellen en hun digitale langetermijnstrategie opnieuw bekijken. Bedrijven die dit doen zijn het beste in staat om disruptie en nieuwe, andere manieren van werken te benutten om groei te realiseren. Ik verwacht dat bedrijven dit jaar in toenemende mate hun voordeel halen uit technologisch gemotiveerde doelmatigheden. Het versterken van het digitale vertrouwen op de werkplek is van essentieel belang om dit proces te stimuleren."

Naar begin

| Over Ricoh |
Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2016 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.209 miljard yen (ongeveer 19,6 miljard USD)

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Noot voor de redactie (niet voor publicatie): 

Voor meer informatie: 

Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl

Naar begin