Graffica case study banner

KLANTCASE

Graffica print met vijfde kleurstation in wit

Vijfde kleur

Gràffica, een toonaangevend designtijdschrift in Spanje, heeft een creatieve stunt uitgehaald om de mijlpaal van zijn vierde nummer te vieren. De innoverende uitgever heeft abonnees verrast door tijdschriften te verspreiden met gepersonaliseerde omslagen. Hiermee heeft Gràffica de grenzen van creatief vormgeven verlegd.

De productie van 4000 unieke nummers stelde de uitgever en diens drukkerij, Impresum, voor meerdere uitdagingen. Hiervoor was een gewaagd ontwerp nodig en moesten geavanceerde printtechnieken worden toegepast. Beide organisaties gingen de uitdaging echter graag aan.

Door met Ricoh samen te werken, wist Impresum de droom al snel werkelijkheid te maken. FusionPro VDP Creator, Ricoh’s vooraanstaande oplossing voor publicaties met variabele data, werkt als een plug-in voor Adobe Creative Suite. Impresum heeft de software gebruikt om de afbeeldingen binnen het ontwerptemplate op een willekeurige en niet-herhalende wijze te combineren.

De betreffende printbestanden werden naar een Ricoh Pro C7100X losblad productiesysteem gestuurd. Het hoogwaardige digitale productiesysteem van Ricoh produceert een schitterende afdrukkwaliteit met hoge resolutie. De zware media van de omslagen met wowfactor konden via de bypasslade van de printer eenvoudig worden ingevoerd.



"De reactie op het tijdschrift was fantastisch. Elke omslag was anders en de mensen vroegen hoe we dat deden. Ik kan met trots stellen dat het ons best verkochte nummer is geweest."

Victor Palau, redacteur, Gràffica Magazine



Samenvatting

  • Uitdaging: Digitale workflows, Klantbetrokkenheid
  • Sector: Andere
  • Bedrijfsgrootte: MKB
  • Oplossing: Production Printing

Bekijk de video van de klantencase

Bekijk het interview en ontdek hoe Ricoh de uitdagingen van het bedrijf oploste.

Kijk nu

Contact

Onze experts staan voor je klaar

Benieuwd wat Ricoh voor jouw organisatie kan betekenen?

Neem contact op