Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Onze aanpak

Waar liggen uw uitdagingen? Waar levert onze expertise u meerwaarde op? In nauw overleg met u en uw teams biedt Ricoh juist díe oplossingen, die uw organisatie vooruit helpen. Wij staan u continu terzijde als uw betrokken partner.


Service-deliverymodel

Haal het maximale uit onze inzet. Ricoh kijkt altijd verder vooruit. Zo sluiten onze oplossingen aan bij de strategie en langetermijndoelstellingen van uw organisatie. In vijf heldere stappen, flexibel aan te passen op uw wensen en doelstellingen. De opzet van ons service-deliverymodel sluit naadloos aan bij het belang van uw hele organisatie.

  1. Begrijpen

    In nauwe samenwerking met uw team verkrijgt Ricoh een diepgaand inzicht in uw bedrijf, uw technische infrastructuur en in uw doelen. Samen analyseren we uw strategische plannen, financiële doelstellingen en kritieke informatieprocessen.

  2. Verbeteren

    Vervolgens ontwikkelen we een plan van aanpak om uw processen en infrastructuur te verbeteren en uw overkoepelende doelen te behalen. In deze fase identificeren we ook realistische doelstellingen en kritieke prestatie-indicatoren (KPI’s) waarmee we straks de behaalde successen kunnen meten.

  3. Veranderen

    Samen met u en uw team realiseren we een vlekkeloze implementatie van de oplossing. Belangrijk aandachtspunt hierbij zijn de ondersteunende processen die uw medewerkers helpen om de veranderingen te omarmen. We houden steeds in de gaten hoe uw medewerkers reageren op de nieuwe processen en workflows.

  4. Beheren

    De verbeteringen die we hebben geïmplementeerd worden in deze fase actief bijgehouden. We gebruiken beheertools om het succes van de nieuwe infrastructuur of processen te meten en rapporteren over prestaties op basis van de doelstellingen die we eerder in het project hebben gedefinieerd.

  5. Optimaliseren

    Deze fase draait om blíjven verbeteren. Want organisaties veranderen continu en technologische innovaties volgen elkaar steeds sneller op. Ricoh draagt er nauwkeurig zorg voor dat onze oplossingen blijven voldoen aan hun doelstelling, ook in tijden van groei en verandering voor uw organisatie.

Our Approach Diagram
Partnership

Ricoh zet zich in om uw organisatie, projecten en doelen te begrijpen. Om te leren hoe uw organisatie (samen)werkt en informatie deelt, hoe u omgaat met klanten en partners. Daarom werken we tijdens het volledige proces nauw met u samen.

We leren uw managers en medewerkers graag persoonlijk kennen. Zij vormen de basis van elk geslaagd verandertraject. En we werken graag nauw samen met uw teams om te ontdekken van welke tools en informatie zij optimaal profijt hebben.

Samenwerken in een partnership betekent dat we:

  • Inzicht krijgen in uw bedrijfsprocessen en uw manier van werken
  • Kennismaken met uw medewerkers, zodat wij hun uitdagingen begrijpen
  • Ervoor zorgen dat onze oplossingen passen bij de behoeften van uw medewerkers en uw bedrijfsdoelstellingen
Projectmanagement

De projectmanagers van Ricoh ondersteunen en helpen uw medewerkers graag bij een succesvolle implementatie van de oplossingen. Vanuit gedegen kennis van uw bedrijf passen ze bewezen projectmanagementmethoden toe, die u helpen om uw doelstellingen te realiseren.

Onze ervaren projectmanagers:

  • Realiseren governance en bieden structuur aan de projectorganisatie om succes te behalen en eventuele issues of risico’s snel te verhelpen
  • Creëren een kader voor méér efficiëntie en een tijdige afronding van het project
  • Maken gebruik van vertrouwde projectmanagementtools, zodat diensten consistent worden geleverd binnen de gehele organisatie
  • Meten de voortgang van het project en communiceren over projectmijlpalen en -resultaten

Servicemanagement

De servicemanagementmethode van Ricoh is gebaseerd op de ITIL-standaard (Information Technology Infrastructure Library). Deze standaard stemt IT-diensten naadloos af op uw bedrijfsbehoeften.
Is uw oplossing geïmplementeerd? Dan nemen onze servicemanagers graag de dagelijkse verantwoordelijkheid op zich. In nauwe samenwerking met uw interne teams meten en optimaliseren zij uw oplossingen, met een continue focus op het realiseren van uw bedrijfsdoelstellingen.

Onze servicemanagers:

  • Vormen een vast aanspreekpunt voor landelijke, regionale of internationale rapportage
  • Volgen een centraal governanceproces, zodat u en uw stakeholders steeds weten wat u kunt verwachten
  • Zorgen ervoor dat servicelevel agreements (SLA's) altijd worden nageleefd

Global Service Delivery

Het Global Services-team van Ricoh voorziet klanten wereldwijd van gestandaardiseerde end-to-endoplossingen. Met ruim 30.000 service-deliveryprofessionals in ongeveer 200 landen en regio’s, zijn we altijd in staat om u op lokaal niveau een consistente servicestandaard te bieden.

Global Service Delivery

Heeft u een andere vraag?

Neem contact met ons op, wij helpen u graag.

Neem contact met ons op