Customer Communication Management - Outsourcing
Met Customer Communication Management van Ricoh communiceert u digitaal via een elektronisch communicatiesysteem met uw klanten. Met gepersonaliseerde marketingcampagnes biedt u betere klantenzorg, -behoud en -acquisitie, terwijl de kosten worden gedrukt.
De eerste stap is dat ons outsourcingteam al uw papieren communicatie gaat verzorgen. De migratie van papier naar een veilig elektronisch communicatiekanaal verloopt gefaseerd en via gepersonaliseerde marketingcampagnes. Hierdoor ontvangen klanten informatie op de manier die zij het fijnst vinden. Dat levert een betere klantervaring op, met meer efficiency en kostenbesparingen voor u, terwijl steeds meer van uw klanten gebruikmaken van digitale communicatiekanalen.
- De voordelen
-
Klanten die digitaal willen communiceren, hebben voortaan altijd onbeperkt toegang tot financiële informatie via de veilige Level 3-cloud van Ricoh. Betere beveiliging betekent minder zakelijke risico's. En met de implementatie van een gepersonaliseerde strategie voor digitale communicatie bespaart u bedrijfskosten en neemt de efficiency toe, terwijl klanten profiteren van een betere service.
Dankzij Customer Communication Management van Ricoh profiteert uw organisatie van:
- Hogere klanttevredenheid
- Minder kosten voor klantacquisitie, kennismaking en service
- Robuust, foutloos databeheer
- Verbeterde prestaties op het gebied van milieubeleid dankzij minder verspilling
- Toegankelijkere informatie en herleidbaarheid voor audits
- Verbeterde interne efficiency doordat medewerkers tijd over houden voor hun primaire taken
- Klantcase
-
Transformeer uw documentproces, zodat u zich op uw klanten kunt richten
Documenten spelen een belangrijke rol in de verzekeringsbranche. Van wervingsbrieven en inschrijfformulieren tot beleidsdocumentatie, facturen en vorderingsformulieren; aan ieder document is een juridisch proces verbonden. Een klant van Ricoh, een verzekeraar uit de Fortune Global 500, wilde een deel van zijn intensieve documentatieprocessen uitbesteden.
Ricoh adviseerde een benadering met twee fasen. De eerste fase bestond uit een 'lift and shift'-oplossing, waarbij de productie van de verzekeraar naar het documentcentrum van Ricoh werd overgeheveld. Bij de tweede fase ontwikkelden we documentprocessen, verbeterden we de efficiency daarvan en boden we extra services.
Ricoh verwerkt inmiddels ieder jaar meer dan 60 miljoen documenten voor deze verzekeraar. Dankzij onze oplossing hebben we de documentprocessen van het bedrijf kunnen transformeren, de klantenservice verbeterd en de kosten weten te drukken. Met behulp van automatisering hebben we de productiesnelheid verhoogd en closed-loopprocessen geïntroduceerd, wat fouten voorkomt en audits op paginaniveau mogelijk maakt.
De volledige integratie van services levert concrete zakelijke voordelen op. De bedrijfsrisico's zijn geminimaliseerd en klanten krijgen een betere service. Daarnaast is het bedrijf dankzij onze ondersteuning wendbaarder geworden. Nu Ricoh zich over essentiële documentprocessen ontfermt, kan de verzekeraar zich richten op strategische ontwikkeling.