homeback to menu
Overzicht

Leading Change at Work

Technologie verandert de manier waarop we (samen)werken. Ricoh helpt je bij die verandering in elke fase. Voor een naadloze overgang naar een flexibele werkomgeving, waar professionals altijd en overal optimaal samenwerken.
Ontdek onze oplossingen
Business service
Digital Workspace

Altijd en overal samenwerken

Het gaat er niet om waar je werkt, maar hoe je werkt. Ricoh ondersteunt je bij de ontwikkeling en implementatie van digitale, flexibele werkplekken. Zodat medewerkers efficiënt samenwerken en meer uit hun dag halen, waar zij ook werken.
Ontdek onze oplossingen
Business Process Management

Optimaliseer je processen

Automatiseer handmatige, arbeidsintensieve werkzaamheden. Bespaar kosten én houd tijd over voor werk dat er echt toe doet. Houd je medewerkers betrokken, productief en werk met meer plezier, dankzij gestroomlijnde processen.
Ontdek onze oplossingen
Cloud & IT-infrastructure

Klaar voor de cloud

Ontdek hoe je de cloud en IT-infrastructuur optimaal inricht en beheert, zodat je flexibeler, productiever én veiliger werkt. Ricoh ondersteunt je met uitgebreid advies en schaalbare oplossingen, waarmee je een flexibele werkomgeving mogelijk maakt.
Ontdek onze oplossingen
Cybersecurity

Houd je organisatie 24/7 veilig

Hybride werken en het toenemend gebruik van mobiele devices (ook thuis) zet het security-vraagstuk in een nieuw daglicht. Houd je gegevens, informatie, systemen en IT-infrastructuur 24/7 veilig met cybersecurity door Ricoh.
Ontdek onze oplossingen
Digital Experience

Optimaliseer de klantbeleving

Overtref de klantverwachtingen in elke fase van de customer journey. Wij ontwikkelen, implementeren en beheren oplossingen voor medewerkers zodat zij een onuitwisbare indruk achter kunnen laten bij (potentiële) klanten.
Ontdek onze oplossingen
Graphic Communications

Overtref klantverwachtingen met innovatief printwerk

Vergroot je concurrentievoordeel en overtref klantverwachtingen met de mogelijkheden in print. Bij Ricoh ondersteunen we je met slimme services en hardware, software en workflow-oplossingen op maat.
Ontdek onze oplossingen
Kantoorprinters en software

Print altijd en overal, soepel en snel

Van kantoorprinters tot multifunctionele printers. Ricoh biedt een breed assortiment aan hoogwaardige printoplossingen. Met tal van mogelijkheden in snelheid, omvang en configuraties vind je altijd een model dat past  bij jouw organisatie.
Ontdek onze oplossingen
Overzicht

24/7 antwoord op je vraag

Hulp nodig bij een product of heb je een andere vraag aan ons? Je kunt hier terecht voor support, advies en snelle oplossingen. Ons team staat voor je klaar.
Naar support
AV technology and management
Overzicht

Altijd op de hoogte

Lees het laatste nieuws, blijf op de hoogte van onze productinnovaties en ontdek welke evenementen we organiseren.
Blijf op de hoogte
News and events from Ricoh
Onze organisatie

Wie we zijn en wat we doen

Kies je voor Ricoh? Dan kun je rekenen op een team van specialisten met focus op jouw branche. Zij kennen de kansen en uitdagingen van je organisatie. Zo ontvang je advies op maat, op een manier die bij je past.
Ontdek Ricoh
Overzicht

Stel ons je vraag

Wil je meer informatie over onze oplossingen en diensten? Heb je support nodig of heb je een vraag over je account of een factuur? Ons team staat voor je klaar.
Neem contact met ons op
Brand & Business Communication
Overzicht

Altijd op de hoogte van actuele ontwikkelingen

Welke ontwikkelingen spelen er op dit moment in de branche? Wat zijn de trends? En kun je hier als organisatie op inspelen? Lees onze onderzoeken, e-books en whitepapers en doe waardevolle inzichten op.
Doe inspiratie op
Ricoh Insights - Overview
Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Customer Communication Management - Outsourcing

Met Customer Communication Management van Ricoh communiceert u digitaal via een elektronisch communicatiesysteem met uw klanten. Met gepersonaliseerde marketingcampagnes biedt u betere klantenzorg, -behoud en -acquisitie, terwijl de kosten worden gedrukt.

De eerste stap is dat ons outsourcingteam al uw papieren communicatie gaat verzorgen. De migratie van papier naar een veilig elektronisch communicatiekanaal verloopt gefaseerd en via gepersonaliseerde marketingcampagnes. Hierdoor ontvangen klanten informatie op de manier die zij het fijnst vinden. Dat levert een betere klantervaring op, met meer efficiency en kostenbesparingen voor u, terwijl steeds meer van uw klanten gebruikmaken van digitale communicatiekanalen.


De voordelen

Klanten die digitaal willen communiceren, hebben voortaan altijd onbeperkt toegang tot financiële informatie via de veilige Level 3-cloud van Ricoh. Betere beveiliging betekent minder zakelijke risico's. En met de implementatie van een gepersonaliseerde strategie voor digitale communicatie bespaart u bedrijfskosten en neemt de efficiency toe, terwijl klanten profiteren van een betere service.

Dankzij Customer Communication Management van Ricoh profiteert uw organisatie van:

  • Hogere klanttevredenheid
  • Minder kosten voor klantacquisitie, kennismaking en service
  • Robuust, foutloos databeheer
  • Verbeterde prestaties op het gebied van milieubeleid dankzij minder verspilling
  • Toegankelijkere informatie en herleidbaarheid voor audits
  • Verbeterde interne efficiency doordat medewerkers tijd over houden voor hun primaire taken

Klantcase

Transformeer uw documentproces, zodat u zich op uw klanten kunt richten

Documenten spelen een belangrijke rol in de verzekeringsbranche. Van wervingsbrieven en inschrijfformulieren tot beleidsdocumentatie, facturen en vorderingsformulieren; aan ieder document is een juridisch proces verbonden. Een klant van Ricoh, een verzekeraar uit de Fortune Global 500, wilde een deel van zijn intensieve documentatieprocessen uitbesteden.

Ricoh adviseerde een benadering met twee fasen. De eerste fase bestond uit een 'lift and shift'-oplossing, waarbij de productie van de verzekeraar naar het documentcentrum van Ricoh werd overgeheveld. Bij de tweede fase ontwikkelden we documentprocessen, verbeterden we de efficiency daarvan en boden we extra services.

Ricoh verwerkt inmiddels ieder jaar meer dan 60 miljoen documenten voor deze verzekeraar. Dankzij onze oplossing hebben we de documentprocessen van het bedrijf kunnen transformeren, de klantenservice verbeterd en de kosten weten te drukken. Met behulp van automatisering hebben we de productiesnelheid verhoogd en closed-loopprocessen geïntroduceerd, wat fouten voorkomt en audits op paginaniveau mogelijk maakt.

De volledige integratie van services levert concrete zakelijke voordelen op. De bedrijfsrisico's zijn geminimaliseerd en klanten krijgen een betere service. Daarnaast is het bedrijf dankzij onze ondersteuning wendbaarder geworden. Nu Ricoh zich over essentiële documentprocessen ontfermt, kan de verzekeraar zich richten op strategische ontwikkeling.


Verwante oplossingen