Gefeliciteerd met onze verjaardag

Gefeliciteerd met onze verjaardag

image

Gefeliciteerd met onze verjaardag

2023 staat voor Ricoh Nederland in het teken van verandering. We gaan verhuizen naar een nieuw pand. En we gaan voor onszelf en onze klanten de digitale transformatie nog verder versnellen. We faciliteren innovatieve manieren van (samen)werken. Met Eugene Kersjes staat er een nieuwe CEO aan het roer. Tegelijk blijft het belangrijkste altijd hetzelfde. Eugene: “Bij Ricoh staat de mens centraal. Haal meer uit jezelf en elkaar, voor meer werkplezier. Daar gaan we voor als collega’s – én daar helpen we klanten bij. Het thema van Foundation Day, zeg maar de verjaardag van Ricoh, is dit jaar dan ook: Fulfillment through Work.
 
Sinds november 2022 staat Eugene aan het roer van Ricoh Nederland: een bedrijf dat volop in transitie is - en dat steeds meer organisaties ondersteunt met digital services. Hoe ervaart hij de overstap? “Ik ben trots dat ik als CEO leiding mag geven aan Ricoh Nederland en ben onder de indruk van de professionaliteit van het team. Er is een grote drive om klanten succesvol te laten zijn. Ricoh is al lang niet meer een bedrijf dat alleen maar printers en onderhoud levert. We leveren steeds meer toegevoegde waarde aan klanten. Bijvoorbeeld met oplossingen om documentprocessen te digitaliseren, werkplekken in te richten of het werken buiten het traditionele kantoor te ondersteunen.
image

“Voor méér productiviteit met moderne hulpmiddelen”

Ruimte voor hybride werken
Op 1 maart verhuist Ricoh Nederland naar Campus Hambaken in Den Bosch. Eugene: “Met deze locatie geven we invulling aan de nieuwe realiteit: een wereld waarin mensen hybride werken. We benutten de ruimte efficiënter en gaan slimmer plannen, want collega’s komen niet meer iedere dag naar kantoor. Onze nieuwe locatie wordt state-of-the-art ingericht, naar de hoogste standaarden in de kantooromgeving van nu. We maken gebruik van moderne hulpmiddelen voor méér productiviteit en betere verbinding met collega’s. Dat doen wij ook voor onze klanten. Ook zij werken steeds vaker hybride. Dit levert nieuwe uitdagingen op, waar we samen een antwoord op vinden.”
 
Dynamische omgeving
Welke uitdagingen spelen er bij organisaties die overgaan op hybride werkvormen? Eugene: “Iedereen moet altijd en overal bij de juiste informatie kunnen. Je loopt niet meer even langs een collega: ‘Kun je dit ondertekenen?’. Documenten moeten áltijd opvraagbaar en te routeren zijn, waarbij inzichtelijk is wie wat wanneer heeft gezien, commentaar heeft gegeven of heeft geaccordeerd. Deze transitie voltrekt zich in hoog tempo. En Ricoh vat deze nieuwe manieren van werken in geautomatiseerde processen.” De verhuizing van Ricoh sluit hier naadloos op aan. “De nieuwe locatie is een campus, met o.a. vergaderfaciliteiten en sociale ontmoetingsruimtes. In deze dynamische omgeving kunnen we nog vloeiender samenwerken.”

“Doen waar je goed in bent, daar gaat het om”

6 februari: Foundation Day
Vandaag is het Foundation Day. Wat betekent dit voor Eugene? “Op Foundation Day staan we stil bij de geschiedenis van Ricoh. Het is de dag waarop Kiyoshi Ichimura in 1936 ons bedrijf oprichtte. Hij legde de basis voor onze bedrijfscultuur met The Spirit of the Three Loves: love your neighbour, love your country, love your work. Dit zegt alles over hoe we bij Ricoh (samen)werken. Vrij vertaald betekent het: heb oog voor elkaar, help elkaar. Wees sociaal: je bent deel van de maatschappij. Zet je in voor je werk en maak het zinvol. Deze waarden zijn nog altijd leidend voor ons. Niet voor niets is het thema van Foundation Day dit jaar ‘Fulfillment through Work’. Dit staat voor werkplezier en betrokkenheid. Voor doen waar je goed in bent. Dit staat centraal bij Ricoh. En ook dát is de Digital Services Company. Met onze dienstverlening zetten wij werknemers in hun kracht, onafhankelijk van de werkplek en het tijdstip.”
 
Blik op de toekomst
Hoe kijkt Eugene naar 2023? “Dit jaar wil ik Ricoh nog sterker positioneren als Digital Services Company. Wij faciliteren innovatieve manieren van werken voor nieuwe en bestaande klanten. Er zijn al enorme stappen gezet. Voor Ricoh komt 40 procent van de inkomsten nu al niet meer uit print. We zijn een van de belangrijkste marktpartijen als het gaat om digitale documentstromen. We groeien hard en we willen de absolute nummer één worden. Dat is de richting die ik op wil met Ricoh. Daar werken we aan, samen met onze klanten en met een superprofessionele groep collega’s. Het is geweldig om hieraan richting te mogen geven.”
Nathan

Eugene Kersjes

CEO Ricoh Nederland

Contact

Onze experts staan voor je klaar

Benieuwd wat Ricoh voor jouw organisatie kan betekenen?

Neem contact op