Hoe krijg je grip op de bezetting op kantoor?
Als je inzicht hebt in hoe medewerkers vergaderruimtes en werkplekken écht gebruiken, kun je slim sturen op de kantoorbezetting. Met de rapportages van RICOH Spaces krijg je dit inzicht. Zo voorkom je bijvoorbeeld dat je onnodig veel grote vergaderruimten hebt of dat bepaalde werkplekken altijd leeg blijven.
Workplace Management rapportages
De rapportages geven inzicht in:
- Bezettingsgraad van werkplekken, vergaderruimtes en parkeerplekken
- Gebruik van ruimtes: welke ruimtes en werkplekken worden veel gebruikt, welke juist niet?
- Trends in reserveringen versus werkelijke opkomst
- Optimalisatiekansen voor de indeling van het kantoor op basis van het ruimtegebruik
Benut de kantoorruimte optimaal
Met de rapportages van RICOH Spaces ontdek je hoe je de beschikbare ruimte optimaal benut. Je ziet bijvoorbeeld welke vergaderruimtes je kunt opsplitsen, welke werkplekken je slimmer kunt inzetten én hoe je voorkomt dat medewerkers op drukke dagen geen werkplek hebben.
- Richt je kantoorpand slimmer in op basis van data
- Benut de ruimte optimaal, bespaar kosten
- Vergroot de tevredenheid van medewerkers en bezoekers
Het resultaat: slimmer ruimtegebruik, lagere kosten en tevreden medewerkers.
Stappenplan ‘Workplace Experience Platform’
Meer weten over bezettingsgraad en slim kantoorbeheer? Download ons stappenplan en ga direct aan de slag met een Workplace Experience Platform, zoals RICOH Spaces.
Ervaar RICOH Spaces in de praktijk
Meld je aan voor een gratis proefperiode en ontdek hoe een Workplace Management Platform de werkplekervaring van jouw medewerkers verbetert.