trends voor hybride werken in 2025 volgens IDC trends voor hybride werken in 2025 volgens IDC
image

3. Organisaties willen inzicht in welke ruimtes nodig zijn en hoe ze bestaande ruimtes het beste kunnen gebruiken 

Om hybride werken te faciliteren, is het belangrijk dat je inzicht hebt. Organisaties willen dan ook weten welke type kantoorruimtes zij precies nodig hebben. En hoe ze de ruimtes die er al zijn, het beste kunnen benutten. 

Er bestaan oplossingen voor werkplekbeheer waarmee je eenvoudig meet hoe medewerkers het kantoor gebruiken. Door middel van online werkplekreservering en bewegingssensoren ontdek je welke werkplekken en ruimtes medewerkers graag gebruiken en welke juist niet. Ook krijg je inzicht in de dagelijkse bezetting.

Met de informatie die je verzamelt neem je gerichtere, strategische beslissingen. Als blijkt dat bepaalde ruimtes of verdiepingen vaak leegstaan vanwege het hybride werken, kun je wellicht kostenefficiëntere keuzes maken rondom je onroerend goed. Of als blijkt dat medewerkers een bepaald type vergaderruimte continu reserveren, kun je overwegen om nog een ruimte op dezelfde manier in te richten. 

Zo snijdt het mes aan twee kanten. Als organisatie maak je slimme keuzes op basis van data. Terwijl je het kantoor inricht op basis van de voorkeuren van medewerkers.

5 trends voor hybride werken in 2025 volgens IDC

Rapport: Optimaliseer je werkplek

Benieuwd hoe je de werkomgeving optimaliseert voor méér productiviteit en betere bedrijfsprestaties? Lees het rapport ‘Optimaliseer je werkplek’ en ontdek waardevolle inzichten.

Tablet
Wouter Aarts

Wouter Aarts

Expert hybride werken

Contact

Onze experts staan voor je klaar

Benieuwd wat Ricoh voor jouw organisatie kan betekenen?

Neem contact op