Hoe regel je de uitgifte van IT-middelen op afstand?

Hoe regel je de uitgifte van IT-middelen op afstand?

Medewerkers moeten altijd snel toegang hebben tot cruciale IT-middelen. Of het nu gaat om smartphones, laptops of randapparatuur. Met Smart Lockers leg je deze (nieuwe of gerepareerde) middelen veilig klaar, zodat ze direct beschikbaar zijn. Ook als iemand niet of later dan verwacht op kantoor is. Zo verloopt de uitgifte soepel en efficiënt.

Soepele uitgifte IT-middelen

Met deze slimme functionaliteiten verloopt de uitgifte moeiteloos:

  • Beveiliging en toegangscontrole: medewerkers krijgen toegang met een pas of pincode.
  • Asset tracking: realtime updates van de IT-middelen geven inzicht in de beschikbaarheid, het gebruik en het onderhoud van middelen.
  • Integreert soepel met je bestaande systemen en platforms, zoals ServiceNow en TOPdesk.
  • Cloudgebaseerd beheer via een gebruiksvriendelijke portal.

Flexibel IT-proces

Met smart lockers halen medewerkers zelf de benodigde IT-middelen op wanneer het hen uitkomt. IT hoeft hierbij niet aanwezig te zijn. Zo profiteren medewerkers van maximaal gemak, en profiteert IT van een flexibel proces.

  • Voorkom zoekraken en verlies van kostbare IT-middelen
  • Optimaliseer voorraadbeheer dankzij inzicht in gebruikspatronen
  • Medewerkers halen IT-middelen op of leveren deze in wanneer dit uitkomt
  • Ontlast IT dankzij een flexibel uitgifteproces

Het resultaat: meer gemak voor medewerkers, minder druk op IT en veilige opslag van IT-middelen.

Smart Lockers

Benieuwd naar alle toepassingsmogelijkheden van Smart Lockers van Ricoh? Lees meer op deze pagina en ontdek de vele voordelen voor je organisatie. 

Smart Lockers

Contact

Onze experts staan voor je klaar

Benieuwd wat Ricoh voor jouw organisatie kan betekenen?

Neem contact op