Wat zijn Smart Lockers

Wat zijn Smart Lockers en waarom kan je hybride werkplek niet zonder?

image

Nu hybride werken het nieuwe normaal is, werken teamleden op verschillende tijdstippen op locatie én op afstand. Deze flexibiliteit valt of staat met efficiënte digitale oplossingen die de teamproductiviteit maximaliseren. Zo vraagt hybride werken om slim assetmanagement. 

Een ​​nieuwe laptop regelen voor een collega? Handscanners uitgeven in het magazijn? Het kan een uitdaging zijn om je team tijdig de tools te geven die ze nodig hebben als bepaalde mensen op een bepaald moment niet ter plaatse zijn. Dat vraagt om Smart Lockers. 

Denk aan de pakketautomaten bij je plaatselijke supermarkt: deze oplossing is vergelijkbaar. Een kast vol self-service lockers waarmee medewerkers apparatuur, post en pakketjes veilig kunnen afgeven en ophalen. 

Met Smart Lockers creëer je een flexibelere, geautomatiseerde en veerkrachtige werkplek, die hybride activiteiten ondersteunt en werknemers 24/7 toegang geeft tot essentiële bedrijfsmiddelen

Wat zijn Smart Lockers? 

Een Smart Locker is een geavanceerde elektronische opslagoplossing, ontworpen om spullen veilig en efficiënt op te slaan, te beheren en uit te geven. Van inkomende post en pakketten tot waardevolle apparatuur: onze Smart Lockers integreren naadloos met je digitale workflows. 

Profiteer van veilige opslag en activabeheer, efficiëntere bedrijfsprocessen, end-to-end tracking en volledige rapportagemogelijkheden. Voor alle organisaties, van kantoren tot magazijnen. Teamleden genieten van een betere gebruikerservaring, met 24/7 selfservicetoegang.

Hoe werken Smart Lockers? 

Smart Lockers worden centraal beheerd met onze toonaangevende cloudsoftware. Deze biedt teams volledige zichtbaarheid en realtime rapportage. Met API-integratie kan je IT- of operationele team de oplossing verbinden met software van derden, zoals ServiceNow.

Wijs kluisjes toe voor verschillende gebieden van assetmanagement, zoals het uitgeven van laptops aan nieuwe medewerkers. Stel meldingen en waarschuwingen in voor elke transactie. En houd bij wie welke locker wanneer heeft geopend.

Deze oplossing werkt zonder sleutels. De lockers zijn voorzien van een touchscreen en paslezer. Zodra een locker is toegewezen, ontvangen gebruikers de gegevens via e-mail. Ze scannen hun code of voeren deze in om het kluisje te openen en de inhoud op te halen, af te geven of te ruilen.

Wat zijn de voordelen van Smart Lockers?

Of je nu operationeel manager bent in een magazijn of deel uitmaakt van een IT-team, Smart Lockers bieden je vele voordelen.

1. Veilig openen en ophalen: Apparaten, post, pakketjes en andere vertrouwelijke zaken kunnen alléén worden opgehaald door de toegewezen persoon. 

2. Inzicht en tracking: Een controleerbaar digitaal spoor biedt volledig inzicht in welke zaken zich waar bevinden en wie er toegang heeft.

3. Tools: Lever snel vergaderapparatuur, laptops of andere essentiële apparatuur, zodat je team zich kan focussen op hun kerntaken.

4. Klaar voor gebruik: Zorg dat alle apparaten zijn opgeladen via de ingebouwde oplaadpunten.

5. Naadloze integratie: Koppel onze software aan je bedrijfssystemen en -processen voor beheer en monitoring op afstand. 

6. Minder schade en verlies: Realtime rapportage over wie, wat, waar en wanneer gebruikt. Dit houdt gebruikers verantwoordelijk voor het onderhoud van bedrijfsapparatuur. 

7. Handige locaties: Plaats kasten met Smart Lockers op handige plekken in je magazijn of kantoor voor maximale efficiency. 

8. Verbeter de gebruikerservaring: Met deze selfservice-oplossing hebben je teamleden 24/7 toegang tot apparatuur en benodigdheden. 

SmartLockers Benefits
Trimble Mobile Logo

Dankzij de implementatie van Ricoh Smart Lockers kon Trimble de standaard apparatuurschade en -verlies in het distributiecentrum een halt toeroepen. Zo besparen ze 7000 euro per jaar.

Wie kan profiteren van Smart Lockers? 

Er zijn veel nuttige toepassingen van Smart Lockers. Vooral kantoren en magazijnen hebben hier veel operationeel voordeel van. Pas je Smart Lockers aan op de eisen van je werkplek en automatiseer stroperige distributieprocessen. 

1. Smart Lockers op kantoor

Smart Lockers op kantoor faciliteren een moderne, selfservice-aanpak die hybride werken ondersteunt. Onderzoek door IDC laat zien dat 88% van de bedrijven investeringen heeft gedaan of gaat doen om ruimtes te moderniseren en ze meer geschikt te maken voor flexibele manieren van werken. Smart Lockers zijn een essentiële schakel in dit proces. Ze verminderen de tijd die het kost om IT-apparatuur in te nemen en uit te geven met wel 80% . 

Bereken de besparing van Smart Lockers op je IT-beheer.

Loopt je IT-team vast door het handmatig tracken en uitchecken van apparatuur? Ricoh Smart Lockers stroomlijnen het beheer van IT-middelen met veilige, sleutelloze toegang en realtime inventarisatie. Gebruik onze gratis IT-calculator en ontdek hoeveel je kunt besparen met deze slimme oplossing.

A boy with a calculator an a Ricoh Smart locker behind

2. Smart Lockers voor magazijnen

Smart Lockers voor logistiek en warehousing helpen je om de productiviteit van je medewerkers te verbeteren en te voldoen aan steeds hogere eisen. Handterminals zijn bedrijfskritisch en Smart Lockers elimineren de vertraging en inefficiency van het verstrekken ervan tot wel 68,5%.

"In Ricoh Smart Lockers voor assetmanagement vonden we een solide oplossing voor onze scanneropslag. We kunnen onze scanners tracken en veilig opslaan. Zo besparen we kostbare kostbare tijd en verbetert de operationele efficiency." Simon Hooglugt, General Manager, DHL Supply Chain

Waarom Ricoh Smart Lockers? 

Onze lockers voldoen aan hoge veiligheidsnormen en zijn eenvoudig qua gebruik en beheer. En dat allemaal in een esthetisch aantrekkelijk jasje: kasten die mooi staan ​​in je ruimte.

Je kunt vertrouwen op Ricoh als ervaren leverancier - met meer dan 80 jaar ervaring in het ontwerpen van werkplekoplossingen, 4800 gecertificeerde buitendienstmonteurs, 25.000 geïnstalleerde lockers (ofwel 1,3 miljoen deuren) en 150 installaties per week in Europa.

Onze end-to-end services - van intake op locatie tot ondersteuning - resulteert in een naadloze integratie in je digitale infrastructuur. Ricoh Smart Lockers passen in de werkplek van vandaag en morgen. Ze bieden opslagruimte, verbeteren workflows, stroomlijnen processen én leveren een blijvende meerwaarde voor je organisatie. 

Wouter Aarts

Wouter Aarts

Expert hybride werken

Contact

Onze experts staan voor je klaar

Benieuwd wat Ricoh voor jouw organisatie kan betekenen?

Neem contact op